اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

پاسداری امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب بود

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: پاسداری امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب بود.

پاسداری امام حسین (ع) پاسداری از اسلام ناب بود

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سوم شعبان به عنوان روز پاسدار به این منظور نامگذاری شده که آن زمان امام حسین (ع) در صحرای کربلا از اسلام و حریم نبوی دفاع کردند و به عنوان پاسدار واقعی دین شناخته شدند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) توانست با اهدای خون خود اسلام ناب را بیمه کند و امام حسین (ع) آن روز با یاران و اهل بیت خود وارد صحرای سوزان کربلا شد تا اسلام ناب در دست بیگانگان آن زمان شخصی به نام یزید که مشروب خوار و میمون باز بود، نیفتد و یزیدیان نتوانند در دنیا حکومت کنند.

باقری با بیان اینکه امروز ما درجه نیروهای نظامی داریم، ابراز داشت: آن زمان نیز امام حسین (ع) به حضرت ابوالفضل‌العباس درجه داد به طوری که اعطای درجه ابوالفضل‌العباس، اعطای درجه بالاتر علمدار، اعطای درجه بالاتر سقای کربلا و اعطای درجه بالا و بالاتر باب الحوائج بوده به طوری که درجه‌های حضرت ابوالفضل‌العباس رتبه به رتبه بالا رفته است.

وی تصریح کرد: امروز نیز دنیای اسلام توانستند برای پاسداری از دین اسلام و رهنمود‌های پیامبر اکرم (ص) از امام حسین (ع) این پاسدار واقعی درس بگیرند و ولایت مداری را نیز از حضرت ابوالفضل‌العباس یاد بگیرند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس در راه ولایت امان‌نامه‌ای که از طرف دشمن آورده بودند پاره کرد، ادامه داد: حضرت ابوالفضل‌العباس در این زمینه فرمودند: « آیا من از ولی و امام خود دست بردارم تا سالم بمانم اف بر آن روزگار که یک نفر بدون امام خود زندگی بخواهد».

وی خاطرنشان کرد: امروز پاسداری از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی یادگاری از امام حسین (ع) و ولایت‌مداری را نیز از حضرت ابوالفضل‌العباس درس گرفته‌ایم.

باقری به وظیفه سنگین حضرت زینب (س) اشاره کرد و عنوان داشت: دنیا مدیون حضرت زینب (س) بوده و اگر امام حسین (ع) پاسدار دین بوده بعد از صحنه عاشورا تبلیغات دین و زنده ماندن خون شهدا و امام حسین (ع) در حوزه حضرت زینب کبری (س) است.

وی افزود: حضرت زینب کبری (س) توانست نقش اساسی و زهرا گونه در این زمینه ایفا کند و خون پاک شهدای کربلا را در کوفه و حتی در کاخ یزید امیرالمومنین گونه بیان کند و دشمنان ولایت، اسلام و دین را رسوا کند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول