اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چابهار خبر داد

کلنگ‌زنی احداث سایت پرتاب پایگاه ماهواره‌ای ملی در منطقه چابهار

فرماندار چابهار گفت: به‌زودی کلنگ احداث سایت پرتاب پایگاه ماهواره‌ای ملی در منطقه چابهار (در جنوب شرق کشور) در این شهرستان به زمین خواهد خورد.

کلنگ‌زنی احداث سایت پرتاب پایگاه ماهواره‌ای ملی در منطقه چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، ایرج حیدری ظهر امروز در همایش بزرگ توجیهی عوامل نظارتی ، بازرسی و اجرایی انتخابات شهرستان چابهار که در با حضور بیش از یک‌هزار نفر از عوامل در محل تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و آمادگی کامل تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات، مردم چابهار در روز 24 خرداد حماسه‌ای ماندگار را در حافظه ایران اسلامی به یادگار ثبت خواهند کرد.

وی از آمادگی کامل این حوزه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود: تعامل مطلوبی بین هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در شهرستان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات چابهار تصریح کرد: انتخابات در پیش روی می‌تواند افق‌های روشنی از پیشرفت و توسعه همه‌جانبه را پیش روی ملت فهیم و همیشه بیدار ایران اسلامی قرار دهد و سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را در حماسه 24 خرداد برای دشمنان قسم خورده و شیطان صفت، تبدیل به سال خفت و ناامیدی خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات، در ابعاد مختلف برای ما و همه مردم ایران بسیار مهم است بیان داشت: حضور هدفمند و همراه با بصیرت برگرفته شده از فرمایشات مقام عظمای ولایت در انتخاب می‌تواند اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی و تغییر معادلات جهانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار و نقش‌آفرین برای همگان بار دیگر در معرض نمایش قرار دهد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار ادامه داد: انتخابات شورای شهر نیز به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مهم است اما رفتار انتخاباتی مردم در این دو متفاوت است و مجریان انتخابات، وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند.

وی، سلامتی انتخابات و مشارکت حداکثری مردم را مهم‌ترین هدف دست‌اندرکاران انتخابات برشمرد و عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به روش‌های گوناگون به دنبال ایجاد شبهه و اخلال در روند انتخابات هستند اما ملت ایران با هوشیاری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری این توطئه‌ها را خنثی و در 24 خرداد حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

فرماندار چابهار در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات پیش روی یادآور شد: همه کسانی که در انتخابات حاضر شده و احساس تکلیف کرده‌اند و در خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری سهیم شده‌اند، برنده هستند و این بزرگ‌ترین افتخار برای کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستاها است.

حیدری مهم‌ترین اصل را حضور گسترده مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها دانست و افزود: این امر زمانی محقق خواهد شد که مردم نسبت به قانونمداری همه داوطلبان یقین حاصل کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات پیش رو، حضور گسترده آحاد مردم برای تحقق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری است و تک تک نامزدهای شرکت در انتخابات شورای شهر می‌توانند سهمی در این مهم داشته باشند.

وی افزود: تمامی افرادی که خود را در معرض انتخاب از سوی مردم قرار داده‌اند باید به این اصل مهم واقف باشند که اساس برگزاری انتخابات عمل به قانون است و مردم به عنوان مهم‌ترین نظاره‌گر از نامزدها توقع دارند که عامل به قانون بوده و از آن تخطی نکنند.

فرماندار چابهار تصریح کرد: همه عوامل برگزاری انتخابات به دنبال اجرای انتخاباتی با شکوه و سالم با حضور حداکثری مردم هستند.

حیدری حضور گسترده مردم در انتخابات را مهم‌ترین اصل و هدف دست‌اندرکاران انتخابات برشمرد و گفت: انتخابات سه ضلع دارد که مجریان، نامزدها و مردم اضلاع این مثلث هستند و قانون‌گرایی مسئولان برگزاری انتخابات و رفتار انتخاباتی نامزدها موجب حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رأی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز زمان تبلیغات کاندیداهای شورای اسلامی شهر اذعان داشت: خوشبختانه و با تمهیدات اندیشیده شده تا کنون قانون برگزاری انتخابات در این شهرستان به صورت صحیح اجرا شده و باید در چهارچوب قانون و بر اساس ضوابط تعیین شده تبلیغات کرد و تمکین به اخلاق انتخاباتی، امتناع از وعده‌هایی که توانایی انجام آن را ندارند و احترام به کاندیداهای دیگر را مورد توجه قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان چابهار در ادامه حضور چشمگیر مردم در انتخابات را بسیار مهم ارزیابی و بیان داشت: دشمن زیاد تلاش کرده که در انتخابات‌های ما خللی وارد کند اما کور خوانده و بازهم حماسه حضور ملت ولایتمدار کشورمان را در روز 24 خرداد ماه خواهند دید و شما کاندیداهای محترم دعوت به شرکت در انتخابات را باید مورد توجه قرار دهید.

فرماندار شهرستان چابهار همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: به‌زودی کلنگ احداث سایت پرتاب پایگاه ماهواره‌ای ملی در منطقه چابهار (در جنوب شرق کشور) در این شهرستان به زمین خواهد خورد و تا سال 1395 نیز اولین ماهواره رادیو و تلویزیونی از طریق این سایت در مدار زمین قرار خواهد گرفت که این مهم نیز برگ زرین دیگری از توانمندی‌های چابهار به عنوان پیشانی توسعه شرق کشور است.

بازرسان انتخابات چشم و گوش نظام هستند

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان چابهار نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه نظارت در قرآن کریم، نهـج‌البلاغه و سایـر منابع دینی، صـداقت، سلامت، تعهد و تخصص را از ویژگی‌های یک ناظر مطلوب نظام اسلامی برشمرد.

احمد علی سرحدی بیان کرد: وظیفه ناظران و بازرسان انتخابات، نظارت بر حسن اجرای انتخابات قرار داشته و باید در همین راستا به دور از هر گونه جهت‌گیری، فقط در راستای وظایف تعریف شده خود گام بردارند و امانتداری صادق و امین برای حفظ آرای مردم باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر محوریت قانون در اجرای انتخابات، تصریح کرد: ما موظفیم طبق قوانین و شرح وظایف ابلاغی به انجام وظیفه خود بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور برگزاری انتخابات سالم برخی موارد باید مورد توجه قرار گیرد از آن جمله؛ احترام به اصول و ارزش‌های انقلاب، رعایت فضایل اخلاقی، خودداری از اعمال سلایق شخصی، احترام به قوانین و مقررات، در نظر گرفتن مصالح نظام، بیان نعمات و برکات و دستاوردهای انقلاب را می‌توان نام برد.

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان چابهار دشمن شناسی و زمان شناسی را مهم‌ترین راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست و اذعان داشت: در تصمیم‌گیری‌ها باید جهت‌گیری دشمنان را مدنظر قرار داد، باید دید که چه چهره‌هایی مورد هجمه آنها قرار می‌گیرد و چه نکاتی برای آنها مهم هستند.

سرحدی خاطرنشان کرد: این انتخابات باید همراه با خلق حماسه باشد باید شور ایجاد کند و چشم‌ها را در سطح دنیا متعجب کند.

وی با اشاره به برگزاری میانگین سالانه یک انتخابات در سال افزود: همه انتخابات‌های گذشته به فضل پروردگار بر اساس دین محوری، قانون محوری و حس مسئولیت و وجدان جمعی برگزار شده است که امیدواریم انتخابات آتی مایه مباهات و آبروی نظام و ملت مسلمان ایران شود.

این مسئول، انتخابات را امانت الهی دانست و بیان داشت: مردم همواره در همه آزمون‌های انقلاب اسلامی و انتخابات سربلند و پیروز بوده‌اند و در انتخابات روز 24 خردادماه این مهم تکرار خواهد شد.

سرحدی با بیان این مـطلب کـه بازرسان و نـاظران انتخابات چشم و گوش نظام محسوب می‌شوند، تصریح کرد: خصایص اصلی این افــراد رعایـت بی‌طرفی، امانتداری و انجام کار براساس قوانین و مقررات است تا خدشه‌ای در سلامت انتخابات وارد نشود.

انتهای پیام/75002/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول