اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان:

حضور گسترده در انتخابات آب سرد ریختن در تنور دشمن است

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات به منزله آب سرد ریختن در تنور دشمن است.

حضور گسترده در انتخابات آب سرد ریختن در تنور دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ستاد انتخابات استان در استانداری اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات، رای به کارآمدی نظام است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: حضور در انتخابات و جبهه سیاسی دفاع علیه دشمن و ناکام کردن آن در رسیدن به نقشه‌های شومشان است.

وی ادامه داد: تقویت جبهه مقاومت و پایداری بجز با حضور حداکثری مردم محقق نخواهد شد.

شیخ‌زاده یادآور کرد: انتخابات پیش رو علاوه بر اینکه دفع تهدیدات دشمنان است، سبب خلق فرصتی بزرگ برای نظام اسلامی می‌شود.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی ایران، بیش از 30 انتخابات برگزار شده و بیش از 30 بار مشروعیت و مقبولیت نظام به اثبات رسیده است.

این مسئول یادآور شد: مجموعه رسانه‌ها، بزرگان، سران طوایف، علما، خطبا، ائمه جماعت و هر کسی که تریبونی در اختیار داشته و دغدغه نظام و انقلاب را دارد باید مشارکت در امر انتخابات را به عنوان یک معروف برای خود تکلیف بداند.

وی اضافه کرد: حضور هیئت‌های نظارتی و بازرسی در شعب اخذ رای، به مثابه تضمین سلامت، اعتماد بیشتر و پیشگیری از وقوع تخلف احتمالی در این حوزه است.

شیخ‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به نهایی شدن بررسی صلاحیت داوطلبان در 2 هزار و 805 روستا در سیستان و بلوچستان انتخابات شورای شهر و روستا برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان بیان داشت: از تعداد بیش از یک میلیون و 494 هزار نفر واجدالشرایط رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، 72 هزار و 274 نفر رای اولی هستند.

این مسئول افزود: تعداد هزار و 899 شعبه اخذ را در سطح استان پیش‌بینی شده که از این تعداد 549 شعبه شهری و هزار و 350 شعبه روستایی است.

وی ابراز داشت: همچنین 785 شعبه ثابت و هزار و 114 شعبه سیار آرای مردم این استان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی انتخابات آتی، 40 هزار نفر  هستند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در تمام بیمارستان‌ها، مناطق صعب‌العبور، پادگان‌ها، مکان اجرای پروژه‌های عمرانی و غیره... صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده تا همه مردم بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست بیان داشت: برگزاری هرچه بهتر انتخابات آتی هزار و 114 صندوق سیار و 785 شعبه ثابت در سطح استان پیش‌بینی شده است.

غلامرضا ضیائی با بیان اینکه امسال صندوق‌های اخذ رای به نسبت انتخابات قبلی افزایش یافته افزود: برای راحتی مردم و در جلوگیری از اتلاف وقت در صف‌ها، امسال تعداد صندوق‌های رای را افزایش داده‌ایم.

وی از تشکیل 13 کمیته برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات خبر داد.

در پایان این جلسه روسای کمیته‌های مختلف از جمله، امنیتی، اطلاع‌رسانی و غیره به تشریح عملکرد کمیته‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/75004/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول