اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مبارزه نفس‌گیر برای کسب کرسی شوراها

نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گیلان برای کسب کرسی این شوراها مبارزه‌ای نفس‌گیر را آغاز کردند و تبلیغات آنها می‌تواند سرنوشتشان را تغییر دهد.

مبارزه نفس‌گیر برای کسب کرسی شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای گیلان فضای انتخاباتی این استان وارد فاز جدیدی از تبلیغات انتخاباتی شد.

نصب پوسترهای تبلیغاتی و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی حاکی از ایجاد شور و شعف کاندیداها برای تکیه زدن بر کرسی شوراها است.

شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و ... از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور محسوب می‌شوند.

موارد و نحوه تشکیل و حدود اختیارات و وظایف شوراها را قانون و قوانین ناشی از آن معین می‌کند.

برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و دیگر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورای روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

منتخبان مردم در مقابل این انتخاب متعهد می‌شوند تا طبق قانون به وظایف خود عمل کنند و در آبادانی شهر، روستا، بخش و... تلاش داشته باشند.

منتخبان مردم در قبال رأی اعتماد مردم امانتدار هستند و باید با صداقت، درستی و پاکی در مجلس محلی خدمت کنند و توان خود را برای توسعه شهر به‌کار گیرند و این امانت را تبدیل به خیانت نکنند.

گیلان از جمله استان‌هایی است که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و بخش‌ها را برگزار می‌کند و در مجموع 11 هزار و 137 نفر عضو شوراهای اصلی و علی‌البدل شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این استان هستند.

نامزدهای انتخاباتی از امروز تبلیغات رسمی خود را آغاز کردند و هفت روز فرصت دارند تا خود و برنامه‌هایشان را به مردم بشناسانند و اعتماد مردم را جلب کنند.

*549 شعبه اخذ رأی در رشت

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار رشت از در نظر گرفتن 549 شعبه اخذ رأی در این شهرستان خبر داد و گفت: 539 شعبه ثابت و 10 شعبه سیار است.

موسی فکور افزود: در شهر رشت 203 شعبه اخذ رأی شامل 197 شعبه ثابت و شش شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه 30 نفر عوامل اجرایی انتخابات رشت هستند، اذعان کرد: چهار نفر از اعضای اداری شامل فرماندار، دادستان، رئیس دادگستری و رئیس ثبت احوال و 9 نفر معتمدین و 13 نفر نیز مجریان انتخابات هستند.

معاون فرماندار رشت با اشاره به اینکه از بامداد امروز تبلیغات برای کاندیدای شورای شهر و روستا آغاز شده است، تصریح کرد: کاندیداها فرصت دارند تا ساعت هشت صبح روز 23 خرداد به صورت قانونی به تبلیغات بپردازند.

*رعایت سلامت اداری از وظایف خادمان مردم است

کاندیدای شورای شهر صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس وجود کمبودهایی در حوزه مدیریت شهری را دلیل حضور خود در عرصه انتخابات شوراها ذکر کرد.

حمزه عشوری، اظهار کرد: برطرف کردن مباحث محیط زیستی شهر به ویژه در حوزه کنترل بر میزان تولید زباله‌ها، زیباسازی شهر و برطرف شدن مشکلات رانندگان از دیگر دلایل حضورم در صحنه رقابت انتخاباتی شوراهای اسلامی است.

وی انجام وظیفه در خدمت به نظام و کشور را از دیگر دلایل حضور خود دانست و ادامه داد: لازمه کار در بدنه اجرایی شوراهای اسلامی تلاش برای حفظ اهداف اصلی و از خود گذشتگی در پاره‌ای اختلاف سلایق بین اعضای شوراها است.

این فرزند شهید، اذعان کرد: اگر سال‌های اخیر در برخی موارد ایثار و توجه به اصل اهداف در خلال کاری اعضای شوراهای شهر صومعه‌سرا و هر شهرستان دیگری بود بسیاری از مشکلات کنونی پیش نمی‌آمد اما مدیریت درستی برای اجرای بسیاری از امور در حوزه عمران شهری صرف نمی‌شود.

وی درباره رقابت در عرصه انتخابات شوراها اذعان کرد: کسانی باید وارد عرصه انتخاباتی و اجرایی کشور شوند که اطلاع و توانایی مربوط به آن حوزه را نیز داشته باشند تا مؤثر واقع شوند.

عشوری افزود: اکنون مشکلات بسیاری در حوزه‌های متعدد وجود دارد که در آینده با یک کار کارشناسی برطرف می‌شوند.

به گفته وی، شهرداری‌ها و شهرداران باید در حوزه مدیریت شهری با ارگان‌های مربوطه مشورت کنند تا با یک نظر جمعی و سنجیده به تصمیمی کارساز دست یابند.

کاندیدای شورای شهر صومعه‌سرا شهرداری را رکن اساسی در حوزه مدیریت عمران شهری دانست و تصریح کرد: شهری که دارای شهرداری قوی باشد اما اگر شورای شهر قوی و خوب نباشد عملاً از نعمت پشتوانه محکمی برخوردار نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سلایق در امور باید جای خود را به تعامل و همکاری دهد تا وظایف و کارها بهتر شکل گیرند.

عشوری با اشاره به اینکه در بخش زیباسازی شهر کارهای موفقی انجام شده است، یادآور شد: هنوز جای کار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

وی احداث پارک ابریشم صومعه‌سرا را اقدامی بسیار عالی خواند و توسعه آن را الزامی دانست.

کاندیدای شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا ورود و حضور بخش خصوصی در حوزه‌های مدیریت شهری را در روند اجرای کارها تاثیرگذار دانست.

وی یادآور شد: حمایت جدی از حضور بخش خصوصی در صومعه‌سرا صورت نمی‌گیرد.

عشوری سلامت زیستن و توجه به رفع مشکلات مردم را از محوری‌ترین وظایف خادمان مردم دانست.

وی متذکر شد: تنها با هدف و نیت خدمت به شهروندان احساس تکلیف کردم و در صحنه رقابت انتخاباتی وارد شدم.

*شورای شهر رشت نیازمند تیم سالم و کاری است

کاندیدای شورای اسلامی شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف خود از ورود به عرصه انتخابات این شورا را تلاش برای ایجاد یک تیم کاری سالم و صالح در شورای شهر رشت عنوان کرد.

اصغر شکرگزار، استفاده از کارشناسان خبره در کمیسیون‌های شورای شهر را ضرورت خواند و اظهار کرد: تلاش برای اصلاح قوانین ناعادلانه شهرداری در حوزه اخذ عوارض و شهرسازی از دیگر اهداف بنده در این عرصه رقابتی است.

وی بهره‌گیری از معماری سنتی و اسلامی در شهر را مهم دانست و تصریح کرد: حمل و نقل و ترافیک با استفاده از اندیشمندان و کارشناسان مختلف نیازمند سازماندهی است.

شهردار اسبق رشت، یکپارچه‌ کردن مدیریت شهری و شفاف‌سازی فعالیت‌های شورا و شهرداری را از جمله برنامه‌های خود عنوان کرد.

وی اذعان کرد: ساماندهی متکدیان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در شهر با همکاری نهادهای ذی‌‌ربط و پیشگیری از جرم و تخلف اداری از دیگر اهداف بنده برای ورود به عرصه انتخابات شورای شهر رشت است.

شکرگزار توسعه شهر اسلامی با بسترسازی‌های مناسب، نظم اداری و انضباط در سیستم مدیریت شهرداری، اولویت دادن به عمران محلات و نواحی توسعه نیافته را از جمله برنامه‌های خود برای شورای شهر رشت ذکر کرد.

وی متذکر شد: بازسازی هویت فرهنگی و اجتماعی محلات با ارائه طرح‌های فیزیکی و فرهنگی و ایجاد ارتباط پژوهشی بین دانشگاه‌ها، دانش‌پژوهان و دانشجویان محقق با شهرداری از دیگر برنامه‌های بنده در شورای شهر رشت است.

انتهای پیام/84003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول