اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

مردم در پای صندوق‌های رأی تهدیدات دشمن را از بین می‌برند

خطیب نماز جمعه رفسنجان تجلی حماسه سیاسی را حقیقتی برای نمایش اقتدار مردم عنوان کرد و گفت: مردم در پای صندوق‌های رأی فرصت تهدیدات دشمن را از بین می‌برند.

مردم در پای صندوق‌های رأی تهدیدات دشمن را از بین می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اطاعت از خداوند و رعایت تمام واجبات گفت: باید انجام تمام آن چه را که نسبت به آن تکلیف داریم، سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ادامه داد: سنت و شیوه پیامبر گرامی اسلام (ص) آثار گرانبهایی است که از آن حضرت باقی مانده که باید در جامعه پیاده و به فرموده‌های اهل‌بیت (ع) ایشان عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: هر کس این آثار و سنت‌ها را عمل کند، هدایت یافته و توانسته زندگی خود را در مسیر الهی قرار دهد و هر کس سنت پیامبر (ص) را ترک کند در مسیر شیطان قرار می‌گیرد و گمراه می‌شود.

وی افزود: خداوند بر بندگان منت نهاد و پیامبری برانگیخت تا با تلاوت آیات قرآن آن‌ها را از ناپاکی و گمراهی برهاند.

رمضانی‌پور با بیان اینکه رسول اکرم (ص) مایه رحمت و بعثت عید بزرگ اسلام است، عنوان کرد: به واسطه ایشان یک رحمت در دنیا و 99 رحمت در آخرت بر ما نازل می‌شود.

وی برنامه‌‌های اجرایی پیامبر (ص) برای بندگان را خواندن آیات قرآن، پاک کردن بندگان و آموختن کتاب و حکمت برشمرد و تأکید کرد: اگر مسئولان تربیتی آموزش و پرورش طبق دستورات خداوند و پیامبر (ص) رفتار کنند یقیناً یک دانش‌آموز هم راه انحراف را نمی‌رود.

رمضانی‌پور افزود: اما امروز در سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آموزش بر پرورش مقدم شده است و هزینه‌‌هایی که صرف آموزش می‌شود حتی یک صدم صرف پرورش نمی‌شود، احکام ابتدایی را بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌دانند و جزو دروس رده پایین قرار گرفته و حتی برخی جاها اختیاری شده است.

رمضانی‌پور تأکید کرد: مسئولان عالی آموزش و پرورش باید بر پایه قرآن عمل کنند و تزکیه قبل از تعلیم باشد با تربیت صحیح جوان بی‌نماز نخواهیم داشت اما اگر روشی غیر از روش اسلامی باشد، جوانان در جهل می‌مانند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با بیان اینکه در جامعه باید انسان‌های با فهم بالا و عالم به مسائل دینی وجود داشته باشد، اظهار داشت: اخلاق نیک و مکارم اخلاق باید در جامعه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: رعایت مقررات در این زمان و در عرصه انتخابات لازم است، این عرصه نیاز به آرامش و تمکین کردن در برابر قانون دارد که باید مراقب هر حرکتی باشیم که موذیانه آرامش جامعه را می‌گیرد.

رمضانی‌پور تأکید کرد: هر کس مشاجره یا احقاق حقی دارد، برای بعد از انتخابات بگذارد تا آرامش حفظ شود و دشمنان نتوانند از این حرکات کوچکترین سوء‌‌استفاده‌ای بکنند، همه باید کمک کنند تا انتخابات درست صورت گیرد.

وی با اشاره به واقعه مدرسه فیضیه و عمل جنایتکارانه شاه پهلوی و مزدوران وحشی او در حمله به تعدادی از روحانیان و پرتاب آن‌ها از طبقات بالا بر روی زمین را بسیار وقیح خواند.

این خطیب نماز جمعه تصریح کرد: دوم خرداد سال 60 ماهیت منافقانه بنی‌صدر روشن شد و امام خمینی (ره) عدم کفایت او را فهمید و او از ریاست جمهوری خلع و با لباس زنانه از کشور فرار کرد.

رمضانی‌پور بحث اشتغالزایی در صنایع دستی را کمک به اقتصاد خانواده‌ها عنوان کرد که خانم‌ها هم می‌توانند از این طریق به اقتصاد خانواده‌ها کمک کنند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: رواج فرهنگ مذهبی و دینی ضرورت جامعه ما است و همه باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی تجلی حماسه سیاسی را حقیقتی برای نمایش اقتدار مردم عنوان کرد که مردم در پای صندوق‌های رأی فرصت تهدیدات دشمن را از بین می‌برند.

انتهای پیام/80016/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول