اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

رأى به هر نامزدى، رأى به جمهورى اسلامى است

امام جمعه نیکشهر گفت: رأى به هر نامزدى، رأى به جمهورى اسلامى است، رأى اعتماد به نظام و ساز و کار انتخابات است.

رأى به هر نامزدى، رأى به جمهورى اسلامى است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهرستان نیکشهر اظهار داشت: همانا خداوند بر مؤمنان منت گذاشت که در میان آنها پیامبرى از خودشان برانگیخت.

وی افزود: بعثت انبیا، بزرگ‌‏ترین هدیه‏‌ آسمانى و نعمت الهى است؛ گرچه بعثت براى همه‏ مردم است، اما تنها مؤمنان شکرگزار این نعمت هستند و از نور هدایت بهره مى‏‌گیرند.

خطیب جمعه نیکشهر اضافه کرد: انبیا، مردمى بودند و تلاوت آیات قرآن، وسیله‏ تزکیه و تعلیم است، رشد و خودسازى باید در سایه‏ مکتب انبیا و آیات الهى باشد.

لطفیان سرگزی با اشاره به پیام‌های بعثت پیامبر اعظم (ص) گفت: یکى از این پیام‌ها، پیام خروج از ظلمت و ورود به نور است، نور و ظلمت، چیزى نیست که براى انسان در بخش‌هاى مختلف، قابل اشتباه باشد.

وی ادامه داد: اسلام و پیام بعثت، انسان‌ها را از ظلمات جهل، ظلمات عادات زشت، خلقیات بد، فتنه‌هاى میان افراد بشر، خرافاتى که بر ذهن‌هاى انسان‌ها حاکم مى‌شود، پنجه مى‌اندازد و آنها را از راه مستقیم منحرف مى‌کند، ظلمات ظلم و طغیان، اینها همه ظلمات است، خارج مى‌کند و به نورى که مقابل آن است، هدایت و دلالت مى‌کند.

امام جمعه نیکشهر بیان داشت: امروز گرفتاری‌هاى دنیاى بشر، گرفتاری‌هاى ناشى از طغیان‌هاى سیاسى در عالم و طواغیت، به ریشه‌هاى اخلاقى برمى‌گردد و گرفتاری‌هاى توده‌هاى مردم هم غالباً به جهالت آنها برمى‌گردد، اسلام، اینها را برطرف مى‌کند.

وی به‏ مناسبت ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار اشاره کرد و گفت: پاسدارى از انقلاب به‏ معناى حفظ حالت پیش‏روندگى و پیش‏برندگى انقلاب است، نه حفظ وضع موجود انقلاب‏.

لطفیان سرگزی افزود: روز پاسدار؛ مظهر مجاهدت خالص براى خدا است.

وی ادامه داد: معناى پاسدارى با همه ابعاد آن، با همه ابزارها و وسائل ممکن، در وجود مقدس سیدالشهدا متجسد است؛ نه این‏که دیگران نکردند یا نخواستند بکنند، بلکه به این معنا که خانه پر این حرکت در رفتار دوران ده‏ساله امامت سیدالشهدا (ع) تحقق پیدا کرده است.

امام جمعه نیکشهر تصریح کرد: تمام راه‏‌هایى که مى‏‌شود فرزند پیغمبر (ص) از آنها استفاده کند براى حفظ میراث عظیم اسلام که میراث جد او و پدر او و پیروان راستین آن‏ها است، در زندگى سیدالشهدا (ع) محسوس است؛ از تبیین و انذار، از تحرک تبلیغاتى، از بیدار کردن و حساس‏ کردن وجدان‌هاى عناصر خاص، در آن خطبه منا، این‏ها همه در طول زندگى سیدالشهدا (ع) است.

لطفیان سرگزی یادآور شد: بعد هم ایستادگى در مقابل یک انحراف بزرگ با قصد مجاهدت با جان، این پاسدارى امام حسین (ع) است. .

وی در ادامه با اشاره به انتخابات 24 خردادماه اذعان داشت: انتخابات مظهر خداباورى است، چون تکلیف است، وظیفه‌ى ما است، تکلیف ما است که در سرنوشت کشور دخالت کنیم، تک تک آحاد ملت این تکلیف را دارند.

 

خطیب جمعه نیکشهر افزود: انتخابات مظهر مردم‌‌باورى است، چون انتخابات مظهر اراده  آحاد مردم است؛ مردمند که مسئولان کشور را به این وسیله انتخاب می کنند و مظهر خودباورى است، چون هر کسى که رأى در صندوق مى‌اندازد، احساس می‌کند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است، به سهم خود تعیین کرده است؛ این خیلى چیز مهمى است.

وی اضافه کرد: پس انتخابات هم مظهر خداباورى است، هم مظهر مردم‌‌باورى است، هم مظهر خودباورى است،  رأى به هر نامزدى، رأى به جمهورى اسلامى است؛ رأى اعتماد به نظام و ساز و کار انتخابات است اینکه شما وارد عرصه‌ انتخابات می‌شوید؛ چه آن کسى که نامزد ریاست جمهورى است، چه آن کسى که انتخاب می‌کند نفس ورود در این میدان، به معناى اعتماد به جمهورى اسلامى و اعتماد به ساز و کار انتخابات است.

لطفیان سرگزی بیان داشت: در درجه‌ دوم هم، رأى به کسى است که یا شما، یا آن برادر و خواهر دیگر، تشخیص داده‌ایم که براى آینده‌ کشور مفیدتر از دیگران است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ما در خارج، بیچاره ‌ها در فکر این هستند که از این انتخابات تهدیدى درست کنند علیه نظام اسلامى؛ در حالى که انتخابات فرصت بزرگ نظام اسلامى است آنها امید دارند که انتخابات یا سرد باشد، تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامى علاقه‌‌اى ندارند؛ یا دنبال انتخابات، فتنه به وجود بیاورند کما اینکه در سال 88 به دنبال آن انتخابات پرشور، فتنه درست کردند.

خطیب جمعه نیکشهر بیان کرد: دشمنان این ملت، دنبال این چیزها هستند، اما آنها اشتباه می‌کنند، مردم ما را نشناخته‌اند، دشمنان این ملت، روز نهم دى را فراموش کرده‌اند.

وی گفت: آن کسانى که فکر می‌کنند در این کشور یک اکثریتى خاموش و مخالف با نظام جمهورى اسلامى ‌هستند، یادشان رفته است که 34 سال است که هر سال در 22 بهمن، در همه‌ شهرهاى این کشور، جمعیت‌هاى عظیم به دفاع از نظام جمهورى اسلامى بیرون مى‌‌آیند و «مرگ بر آمریکا» می‌گویند.

لطفیان سرگزی افزود: براى اینکه فضاى انتخابات را سرد کنند، هیئت‌هاى فکرى‌شان پشت سر رسانه‌ها و سخنگویان سیاسى مى‌نشینند، مرتب حرف درست می‌کنند و تحویل رسانه‌ها می‌دهند یک روز می‌گویند انتخابات مهندسى‌شده است، یک روز می‌گویند انتخابات آزاد نیست، یک روز می‌گویند انتخابات از نظر مردم مشروع نیست.

وی متذکر شد: نه مردمِ ما را مى‌شناسند، نه انتخابات ما را و نه نظام جمهورى اسلامى را؛ آنهایى هم که مى‌شناسند، بى‌ انصافى می‌کنند و ابائى هم ندارند از این بى‌انصافى.

انتهای پیام/75002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول