اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

حضور در انتخابات نشانه غیرت و آزادگی هر ایرانی است

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز جنگ ما رأی ما است، گفت: کسانیکه غیرت و آزادگی دارند باید بانیت خالص برای مأیوس کردن دشمن در انتخابات حضور پیدا کنند.

حضور در انتخابات نشانه غیرت و آزادگی هر ایرانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت با اشاره به حماسه سیاسی پیش‌رو گفت: جمعه آینده حماسه بسیار مهمی که هم دشمنان و هم دوستان منتظر این رویداد تأثیرگذار هستند در کشور ما رقم خواهد خورد.

وی شرکت گسترده در انتخابات را موجب شکست توطئه‌ها و منویات دشمنان دانست و تصریح کرد: امیدواریم ملت عزتمند و ولایتمدار ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی خود در انتخابات 24 خرداد همه دشمنان را ناامید کند.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: شرکت در انتخابات به معنای غیرت و آزادگی است و باید توجه کنیم با نیت خالص و قربه‌الی الله برای مأیوس کردن دشمن حضور پیدا کنیم.

کاندیداهای شوراها افراد ساکن روستا را تشویق به رأی دادن در شهر نکنند

حسینی انتخابات شوراها را مهم تلقی کرد و با بیان اینکه هر فرد روستایی موظف است در منطقه خود رأی دهد، افزود: کاندیداهای شورای شهر نباید روستاییان را تشویق به رأی‌دادن در شهر کنند چراکه این کار خلاف قانون است.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه دوم با تبریک فرارسیدن ماه پر خیر و برکت شعبان، ولادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، قمر بنی‌هاشم و امام سجاد (ع) در تبیین فلسفه وجودی اهل‌بیت (ع) گفت: دفاع از ارزش‌های اسلام، نماز، روزه و حجاب از اهداف انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) بوده و ما موظف هستیم از اهداف آن‌ها پیروی کنیم.

وی گام نهادن در مسیر اهل‌بیت (ع) را سعادتمند خواند و اظهار داشت: کسانیکه علیه ارزش‌های الهی ایستادند زندگی دنیوی و اخروی نکبت‌باری دارند و آفرین بر کسی که در راه پیروی از آرمان‌ها و اهداف ائمه اطهار از جان و مالش مایه بگذارد.

خطیب جمعه دهدشت گفت: خداوند برای آگاهی بیشتر و براساس حکمت خود برای رساندن انسان به کمال مطلوب، انبیا را مبعوث کرد تا انسان در پرتو وحی و دستورات قرآن به کمال مطلوب راه پیدا کند.

حسینی دعوت به توحید را یکی از اهداف انبیای الهی دانست و عنوان کرد: سرچشمه تمام اخلاق‌های الهی توحید است و تمام شرها و مفاسد و تهدیدهای انسان در دنیا و آخرت ناشی از شرک و کفر است.

تضییع حقوق زنان در تقسیم ارث مغایر با اهداف انبیای الهی و اسلام است

وی برقراری قسط و عدل را از دیگر اهداف انبیا برشمرد و با اشاره به تفکر جاهلی قبل از اسلام درباره نقش و جایگاه زنان، عدم رعایت عدالت در تقسیم ارث در دوران اسلام را موجب تضییع حقوق زنان دانست و اظهار داشت: متأسفانه جایگاه و ارزش زن آنطور که مورد تأکید اسلام است رعایت نمی‌شود و تقسیم ارث بی‌عدالتی محض و ظلم به زنان است.

حسینی در ادامه افزود: در گذشته به زنان به عنوان یک کالا استفاده می‌شد و حق انتخاب نداشت الان هم با تضییع حقوق زنان در برخی امورات مورد ظلم واقع می‌شوند.

انتهای پیام/82016/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول