اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

مبعث پیامبر بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است

امام جمعه ماکو گفت: مبعث پیامبر عظیم‌الشان به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است.

مبعث پیامبر بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو در خطبه اول با اشاره به بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از منظر علی علیه‌السلام، با فضیلت‌ترین اعمال بندگان خداوند، غایت دین، قوام شریعت، خلق الهی و بالاتر از جهاد در راه خدا معرفی شده است.

وی به شیوه‌هایی که برای جلوگیری از منکر موثر خواهد بود، اشاره کرد و ابراز داشت: از نظر روانشناسی شیوه ابراز محبت در جلوگیری از منکر موثر است.

رنجبری به شیوه تدریجی در بحث امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان داشت: از افراط و تندروی در گفتن اشکالات و اشتباهات مردم پرهیز کرده و اشتباهات او را با مقدمه و تدریجا به او بفهمانیم.

وی افزود: از جمله آثار و پاداشی که به آمر و ناهی می‌رسد، سلامت دنیا و آخرت بوده و امر به معروف و نهی از منکر سبب قوام شریعت می‌گردد.

خطیب جمعه ماکو در خطبه دوم به مباحث روز جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: روز 27 رجب روز مبعث پیامبر عظیم‌الشان بوده و به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ بشریت است.

وی ادامه داد: غایت بعثت طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) اکمال مکارم اخلاق بود و امروز هر کجای عالم اگر نشانه‌ای از حق است از بعثت رسول گرامی اسلام نشأت می‌گیرد.

رنجبری ابراز داشت: بعثت به معنای برانگیخته شدن بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران است.

وی گفت: خداوند با فرستادن پیامبر خود در روز بعثت بر انسان منت نهاد، چرا که کمالات بشری که ارزش وجودی انسان به آن بستگی دارد، با پیامبر اسلام کامل شد.

وی افزود: فلسفه بعثت برای تکمیل دین خدا و نجات بشریت از جهالت صورت گرفت.

رنجبری در تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد سال جاری، اظهار داشت: در دو بخش تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری قابل تحلیل هست، در زمینه مباحث مربوط به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و سه باوری که ایشان در زمینه باور به خدا، باور به مردم و باور به خود داشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به شاخص و اصول حضرت امام خمینی (ره) و آن طوری که صحبت از امام خمینی (ره) می‌شود، عمل نشده و مخالف حرکت امام حرکت انجام پیدا می‌کند.

رنجبری به اصول حضرت امام خمینی (ره) در سیاست داخلی و بحث وحدت و انسجام ملی تاکید کرد و عنوان داشت: مردمی بودن مسئولان و غیر اشرافی‌گری حاکمیت به طوری که مسئولان نسبت به مصالح ملت دلبسته باشند، حائز اهمیت است.

وی در بحث سیاست خارجی از منظر امام خمینی (ره)، اعلام کرد: به موضوع ایستادگی در مقابل سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی توجه شده و برای مبارزه با صهیونیسم و آزادی کشور فلسطین تلاش شود.

رنجبری به اصول فرهنگی امام خمینی (ره) در نفی اباحه‌گری غربی اشاره کرد و عنوان داشت: امروز ما باید در آستانه انتخابات به شعارهایی که مطرح می‌شود، توجه کنیم به طوری که باید این شعارها را با اصول فرهنگ امام خمینی (ره) ارتباط دهیم.

وی به فرا رسیدن روز پاسدار اشاره کرد و گفت: روز پاسدار به عنوان مظهر مجاهدت خالص برای خداوند متعال بوده و همه ابعاد پاسداری در سیدالشهدا تحقق یافته و امام حسین (ع) با پاسداری از دین و دیانت تبدیل به الگوى کامل و جاودانه پاسدارى از ارزش‌ها براى رادمردان تاریخ گشته است.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه پاسداران آن کسانى هستند که در حساس‌ترین لحظات تاریخ از میان خلق برمى‌خیزند و همچون دژى مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسیدن به حقیقت و حفظ آن گام برمى‌دارند، خاطرنشان کرد: نمونه‌هایى از رادمردى پاسداران را می‌توان در تاریخ انقلاب اسلامى ایران یافت، پاسدارانى که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکارى پرداختند.

رنجبری با اشاره به روز جانباز و جایگاه جانبازان گرانقدر، تصریح کرد: ما مدیون ایثارگری و فداکاری‌های این عزیزان و به خصوص خانواده‌هایشان هستیم، به طوری که باید تلاش در زمینه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول