اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مبعث از ظرفیت وحدت‌بخشی بالایی برخوردار است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ظرفیت وحدت‌بخشی روز مبعث بالاست بنابراین مسلمانان باید در ایام مبعث رسول اکرم(ص) تلاش خود را برای استفاده بهینه از این روز برای وحدت بین اهل سنت و شیعه به کار گیرند.

مبعث از ظرفیت وحدت‌بخشی بالایی برخوردار است

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) با بیان اینکه مبعث مسئله مشترک بین همه فرق اسلامی و همه مسلمانان معتقد است، اظهار کرد: مبعث پیامبر اکرم(ص) در واقع مهم‌ترین مبحثی است که می‌تواند وحدت‌بخش شیعه و سنی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت وحدت‌بخشی روز مبعث بالاست بنابراین مسلمانان باید در سالروز مبعث رسول اکرم(ص) تلاش خود را برای استفاده بهینه از این روز برای وحدت بین اهل سنت و شیعه به کار گیرند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن محور وحدت مسلمانان است، گفت: مبعث آغاز نزول وحی است و قرآن محور واحد همه مسلمانان است و خداوند در آن می‌فرماید «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لا تفرقوا» برای اینکه به وحدت برسید باید به کلام الهی تمسک کنید.

وی خدامحوری را یکی از شاخصه‌های دیگر حکومت نبوی ذکر کرد و افزود: بنیان حکومت دینی در توحید بوده و تمام ارکان حکومت پیامبر اکرم(ص) مبتنی بر مسئله پذیرش خدا و نفی طاغوت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد تا بندگان خدا را از زیر یوغ ستمگران نجات دهد و به عبادت خداوند دعوت کند.

وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) هنگام مبعث به سران کشورهای اسلامی نامه‌نگاری و آنها را به اسلام دعوت کرد و سبب ظهور بیداری در این کشورها شد.

انتهای پیام/78003/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول