اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

حاکمیت و ولایت ولی‌فقیه همان استقرار حکومت انبیا است

امام جمعه میاندوآب گفت: امروز در استقرار ولایت الهی و رسول خدا، حاکمیت و ولایت ولی‌فقیه همان استقرار حکومت انبیا است.

حاکمیت و ولایت ولی‌فقیه همان استقرار حکومت انبیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب، حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب در خطبه اول با دعوت نمازگزاران به تقوا الهی، اظهار داشت: تقوای الهی مایه سرافرازی، عزت و مصونیت انسان از بسیاری از لغزش‌ها بوده و انسان را از آسیب‌ها و خطاها حفاظت می‌کند.

وی افزود: سعی کنیم با تقویت ایمان به پروردگار عالم و باورهای دینی و مذهبی، خودمان را در برابر بسیاری آسیب‌ها و آفت‌ها در زندگی بیمه کنیم.

قهرمانی با بیان اینکه امروز روز بعثت نبی مکرم اسلام بوده و پروردگار عالم در آیات متعدد حادثه بعثت را بزرگترین واقعه و حادثه معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه شریفه می‌فرماید: پروردگار عالم این همه نعمت به بشریت داده و به هیچ کدام از نعمت‌هایش بر بشریت منت ننهاده اما تنها نعمتی که پروردگار عالم به آن نعمت بر بشریت منت نهاده نعمت ولایت و رسالت است.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که این نعمت در راس همه نعمت‌های الهی قرار دارد و نعمت رسالت و ولایت بزرگترین نعمت بوده که پروردگار عالم به بشریت عطا کرده است.

قهرمانی تصریح کرد: در بسیاری از روایات داریم اگر کسی ولایت نداشته باشد هیچ کدام از اعمالش مورد قبول درگاه الهی نیست در واقع قوام اسلام و دین در پایه ولایت است.

وی افزود: ما باید سعی کنیم انسان‌هایی باشیم که به ولایت رسول خدا و ولایت ائمه اطهار گردن نهیم به طوری که پروردگار عالم می‌فرماید: کسانی که ایمان و تقوا داشته باشند ولی آن‌ها خدا بوده و تحت ولایت و سلطنت خدا، رسول خدا و امامان معصوم قرار دارند و کسانی که کفر بورزند از دایره ولایت و سلطنت الهی خارج هستند.

خطیب جمعه میاندوآب عنوان داشت: امروز در استقرار ولایت الهی و رسول خدا، حاکمیت و ولایت ولی‌فقیه همان استقرار حکومت انبیا بوده و اگر خدا بر ما منت نهاد و رسولی برای هدایت ما فرستاد امروز در ادامه همان مسیر، ولی‌فقیه و مقام معظم رهبری سکان‌دار نظام اسلامی بوده و برای همه ما ولایت دارد.

وی با بیان اینکه ولایت رسول خدا با ولایت مقام معظم رهبری هیچ تفاوتی ندارد، ابراز داشت: امام خمینی (ره) در بیاناتشان می‌فرمایند: «حکومت ولی‌فقیه همان حکومت انبیا بوده و استقرار حکومت انبیا است».

قهرمانی با اشاره به اینکه راه و مسیر همان راه بوده، اعلام کرد: همان مفاهیمی که رسول گرامی اسلام بشریت را به سوی آن دعوت می‌کردند امروز نظام اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری همان مسیر را به بشریت القا می‌کند و بر ما لازم است قدردان این نعمت الهی باشیم.

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه در راس همه امور قرار دارد و حاکمیت کشور از اوست، خاطرنشان کرد: حاکمیت از آن خدا بوده و ولی‌فقیه تنها حاکمیت خدا را بر ما اعمال کرده و دستورات خدا را بر ما القا می‌کند.

قهرمانی در خطبه دوم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) مطالب مهمی را ابراز داشتند، اظهار داشت: امروز بزرگترین و بالاترین تکلیف مومنانی که مطیع خدا هستند این است که به ندای ولی‌خدا و نائب امام زمان (ع) لبیک گفته و با حضور گرم خود در پای صندوق‌های رای بتوانند به وظیفه شرعی، قانونی و ملی خودشان عمل کنند.

وی تصریح کرد: امروز بر ما لازم است شاخصه‌های رئیس‌جمهور اصلحی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند در نظر گرفته و از بین هشت کاندیدای ریاست جمهوری کسی را انتخاب کنیم که بتواند با اقتدار، عزت و سربلندی در برابر مستکبران عالم از حقوق حقه ملت ایران دفاع کند.

قهرمانی افزود: باید کسی را انتخاب کنیم تا مجموعه نیروهای کشور را به سمت و سوی قله‌های سعادت هماهنگ کرده و بتواند همه نیروها را در راستای اهتزاز پرچم ایران، شکوفایی نظام اسلامی و خدمت رسانی به ملت سرفراز ایران اسلامی هماهنگ کرده و مقتدرانه عمل کند.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیانات حرم امام خمینی (ره) تاکید فرمودند: امروز ما نباید به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهیم به طوری که هر چقدر ما در برابر آن‌ها کوتاه بیایم آن‌ها پرروتر می‌شوند.

انتهای پیام/61009/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول