اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی در خمینی‌شهر با اشاره به نقش ارزشمند مقام معظم رهبری تاکید کرد

عدم انحراف از «ولایت فقیه»؛ مهمترین توصیه مردم/ باید همگام با ولی فقیه زمان حرکت کنیم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم از من انتظار دارند که از ولایت فقیه زاویه و انحراف پیدا نکنم و این خواسته یک دغدغه مهم و اساسی و بجا مردم از من است.

عدم انحراف از «ولایت فقیه»؛ مهمترین توصیه مردم/ باید همگام با ولی فقیه زمان حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع مردم در مسجد الزهرا خمینی‌شهر با اشاره به آیات قرآن اظهار کرد: اعتقاد دارم در دوران ما تبعیت از ائمه اطهار، قرآن و رهنمودها در ولایت فقیه امکان‌پذیر است.

وی افزود: معتقدم اگر پیشرفتی به سوی تعالی کشور به دست آمده است فقط با کشتی تبعیت از ولایت فقیه بوده است، پیشرفت کشور فقط با تبعیت از ولایت فقیه امکان‌پذیر است، این مسئله فقط اعتقاد نیست تجربه 34 ساله در نظام ما نشان داده است هر میزان به ولایت و گفتمان نزدیک شده‌ایم پیشرفت‌های بسیاری و چشمگیری به دست آورده‌ایم.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: سه شاخص مهم امروز ما این است که نباید جلوتر از ناخدای کشتی و ولی فقیه زمان خود حرکت کنیم  و نه از او عقب بیفتیم، بلکه باید همگام با ولی فقیه زمان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اعتقاد و تجربه ما نشان داده که هر وقت همراه کشتی ولایت حرکت کردیم  موج‌های سهمگین را پشت سر گذاشتیم تجربه جنگ تحمیلی و تحریم‌ها مردم ما نشان دادن همراه با این کشتی هستند امروز بسیار سران کشورهای دیگر که ما با دوست نیستند به پیشرفت‌های ما اعتراف می‌کنند.

جلیلی تصریح کرد: باید به مردم اعتماد کرد تا ظرفیت‌ها خود را نشان دهند اگر مردم امکان شکوفایی استعداد خود را پیدا کنند مطمئن باشید پیروزی موفقت‌تری را از زمان دفاع مقدس به دست خواهیم آورد.

وی گفت: سوال ما این است که اگر رزمندگان و جوانان ما در دوران مقدس موفق به کسب افتخارات زیادی شدند می‌توان با همان روحیه و ظرفیت در اقتصاد، صنعت و کشاورزی با همان شور و ظرفیت به کار ببندیم.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: اعتقاد دارم باید برخی از مشکلات گرانی و کشور کنار بزنیم بلکه باید وارد عرصه تمدن اسلامی بشویم و تمدن سازی کنیم، همان‌گونه خمینی شهر با تقدیم 2هزار و 300 شهید در دوران مقدس امروز الگو کشور است، زیرا باید در عرصه‌های صنعتی و سایر عرصه‌‌ها نیز بدرخشد.

وی بیان کرد: اعتقاد دارم پیشرفت‌های انجام شده در گذشته کافی نیست بلکه باور دارم باید دولت و ساختار مدیریت اجرایی کشور بسیار کارآمدتر از امروز باشد، دولت نباید مانع بروز استعدادها و ظرفیت‌ها مردم نشود بلکه باید به شکوفا شدن این ظرفیت‌ها به بهترین شکل کمک کند.

جلیلی افزود: نخستین وعده من این است که ماشین دولت از این شکل و ساز و کار خارج شود و به جای مراجعه مردم به دولت و دولت به سراغ مردم برود.

وی اظهار کرد: امروز دغدغه حل کوچک‌ترین مشکلات و درخواست نیاز به طی هفت خوان رستم دارد، دولت آینده باید ساز کار و جدید برنامه‌ریزی کنند که دستگاه اجرایی برای حل مشکل قشر خاص خود به سراغ مردم بروند.

این کاندیدا ادامه داد: باید ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و شکوفا شود، اگر این ساز و کار دولت اصلاح نگردد ما دچار مشکل می‌شویم. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: سوال ما این است چرا دولت‌های گذشته موفقیت‌های لازم را برای حل مشکلات معیشتی و گرانی نداشته‌اند، بعید می‌دانم هیچ یک از دولت‌های گذشته نخواسته باشند مشکلات گرانی و اقتصادی، بیکاری مردم را حل کنند و قطعا همه دولت این خواسته را داشته‌اند و اقدامات آنها شدت و ضعف هم داشته است، اما موفق نبوده‌اند.

جلیلی افزود: اگر ما ارزیابی صحیحی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نداشته باشیم دچار همان مشکلات خواهیم بود، ما باید یک ارزیابی دقیق از مشکلات داشته باشیم و نباید با دادن چند شعار تبلیغاتی از رفع اساسی مشکلات اقتصادی شانه خالی کنیم.

وی اظهار کرد: باید به سمت صحیح حل مشکلات اقتصادی حرکت کنیم و از ظرفیت‌های همه کشور به درستی استفاده کنیم و اعتقاد دارم اگر مقاومتی داشته‌ایم این مقاومت مرهون هیچ فردی به جزء امام راحل، ولی فقیه، شهدا و مردم ما نیست.

این نامزد انتخاباتی تصریح کرد: اگر می‌گویم مقاومت ما در مقابل کشور بزرگ سبب پیشرفت ما شده و باید در برابر برخی از موانع داخلی همان مقاومت را داشته باشیم و در برابر فقر، فساد و تبعیض مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از کشور در برابر نظام سلطه مقاومت کردند، اما آنها فقط مقاومت کردند و پیشرفتی نداشتند.

انتهای پیام/2301/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول