اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

احیای دریاچه نئور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: احیای دریاچه نئور و پرورش ماهی قزل‌آلا در این دریاچه بی‌نظیر به همت بخش خصوصی انجام می‌شود.

احیای دریاچه نئور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته محیط زیست در اردبیل اظهار داشت: بنده همان‌گونه که قبلاً نیز قول داده بودم بحث واگذاری دریاچه نئور و احیای آن را به بخش خصوصی به جد پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم با رویکرد جدید و به همت دلسوزان بخش خصوصی بتوانیم این دریاچه را از مرگ تدریجی نجات دهیم.

وی تصریح کرد: ‌ما علاقمند هستیم، بخش خصوصی مطالعه و بهره‌برداری از این دریاچه را انجام دهد تا به مدت چند سال پرورش ماهی و برداشت از آن نیز به این بخش واگذار شود تا بتوانیم از تخریب تدریجی این دریاچه جلوگیری کنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: البته در این زمینه اولویت با متقاضیان بخش خصوصی متخصص، اهل فن و دارای تجربه و علوم مربوط به این حوزه است که به تدریج پروسه واگذاری به بخش خصوصی در حال انجام است که ما طرح‌های توجیهی مختلفی را از متقاضیان بخش خصوصی دریافت کردیم و به زودی با درج آگهی در این زمینه پیمانکار را انتخاب می‌کنیم.

تشکیل تعاونی بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، در مورد پسماندهای بیمارستانی و قدم‌های مثبت برداشته شده در این زمینه اضافه کرد: تمامی بیمارستان‌های دولتی در استان اردبیل به صورت کامل مجهز به دستگاه بی‌خطرساز شده است.

حمیدی بیان کرد: این پسماندها بعد از گذراندن پروسه بی‌خطرسازی در سایر پسماندها مخلوط شده و توسط شهرداری دفن می‌شوند.

وی یادآور شد: ‌از بین بیمارستان‌های خصوصی نیز دو بیمارستان خصوصی در مرکز استان شامل قائم و آرتا مجهز به این دستگاه شده‌اند و به دلیل آنکه در سایر شهرستان‌ها بیمارستان خصوصی نداریم، دغدغه ما تنها در مرکز استان است تا درمانگاه‌های خصوصی و کلینیک‌های ارائه‌کننده خدمات محدود بهداشتی، درمانی بتوانند به دستگاه بی‌خطرساز مجهز شوند.

حمیدی ادامه داد: البته برای ورود سایر مجموعه‌های درمانی بخش خصوصی به این پروسه پیشنهاد شده است تا تعاونی بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی فعالیت کنند و یا اینکه به صورت موقت پسماند بیمارستانی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بخش خصوصی طی قراردادی در بیمارستان‌های دولتی بی‌خطرساز شوند.

صدور کاربری اراضی در حیران در محدوده اردبیل نبوده است

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد سودجو به شکل نامناسب از اراضی کاربری‌های غیرمعمول مهیا می‌کنند، گفت: تمام ساخت‌وسازهای منطقه حیران در محدوده مدیریتی استان گیلان انجام شده و هیچ ربطی به مدیریت اردبیل ندارد.

حمیدی اذعان داشت: ما به هیچ وجه در محدوده حفاظتی خود مجوز ساخت‌وساز نداده‌ایم و اگر شایعاتی نیز در این زمینه به وجود آمده، صحیح نیست.

وی با یادآوری اینکه قانون مدیریت پسماند از سال 83 مصوب شده و تمام دستگاه‌ها اعم از دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند، دفع زباله و پسماندها را به صورت اصولی انجام دهند، تصریح کرد: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای قوانین بوده و به همین خاطر با ریاست معاون عمرانی استانداری جلسات مدیریت پسماند به صورت ماهانه برگزار می‌شود و پروژه‌های متعددی نیز به شهرداری‌ها پیشنهاد شده تا دفن زباله با اصول دقیق و در جهت تولید کمپوست و یا بازیافت آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول