اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

بخش خصوصی خالق یک حرکت بزرگ در صنعت آب و فاضلاب شود

استاندار هرمزگان از سرمایه‌گزاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب دعوت به مشارکت کرد و گفت: بخش خصوصی هرمزگان باید خالق یک حرکت بزرگ در صنعت آب و فاضلاب در جنوب کشور شود.

بخش خصوصی خالق یک حرکت بزرگ در صنعت آب و فاضلاب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان؛ ابراهیم عزیزی در جلسه‌ای که با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب برگزار شد، اظهار داشت: نگاه ما به صنعت آب و فاضلاب نگاهی ویژه است و آن را برای استان حیاتی می‌دانیم.

وی افزود: در این راستا باید با تجمیع تمام توان‌ها خالق یک حرکت بزرگ در حوزه صنعت آب و فاضلاب در جنوب کشور باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به نقش با اهمیت و پررنگ بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری در صنعت آب و فاضلاب اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش فاضلاب در هرمزگان وجود دارد که با توجه به نیاز اصلی مردم نسبت به رفع مشکلات در این حوزه باید اقدامات موثری صورت پذیرد.

عزیزی با بیان اینکه آنچه که سرمایه‌گذاران تاکنون در حوزه آب و فاضلاب انجام داده‌اند بر مبنای یک نگاه اعتقادی، صادقانه و خالصانه بوده است از تغییر رویکرد در صنعت آب و فاضلاب با تکیه بر بخش خصوصی سخن گفت و ابراز داشت: باید برای تقویت صنعت آب و فاضلاب با بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعمال نگاه درست و منطقی نسبت به حل مسائل و مشکلات اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر اصل 44 قانون اساسی یک پایگاه خوب برای صنعت آب و فاضلاب ایجاد کرده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت آب و فاضلاب به عنوان یک صنعت نو پا باید مورد حمایت قرار گیرد.

عزیزی با تاکید بر تغییر دیدگاه نسبت به صنعت آب و فاضلاب افزود: در سال‌های اخیر در حوزه صنعت آب و فاضلاب حرکت‌های رو به جلویی صورت پذیرفته است اما باید برای تقویت آن گام‌های مؤثرتری برداشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اراده دولت و نظام در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب جدی است، خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال جاری تصمیمات قابل توجه و مهمی در حوزه آب و فاضلاب گرفته و کمیسیون تلفیق نیز حمایت ویژه‌ای از این صنعت کرده است.

وی ادامه داد: با اعتماد، عزم راسخ و یک حرکت بزرگ می‌توان در راستای پیشرفت و پایه گذاری اصولی این صنعت در استان گام برداشت.

عزیزی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب برای سه ضلع اصلی این قضیه یعنی مردم، دولت و سرمایه گذار سودآور است و موجب پیشرفت این صنعت می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به اینکه کشور امروز در مسیر تغییر معادلات جهانی حرکت می‌کند خاطرنشان کرد: اعتقاد نظام جمهوری اسلامی در بهره‌گیری از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب جدی است و در این راستا دولت توانسته این امر را از شعار به اعتقاد تبدیل کند.

وی تصریح کرد: نگاه به صنعت آب و فاضلاب باید امیدوارانه و همه جانبه باشد و بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی در راستای پیشبرد اهداف این صنعت در استان اقدامات مؤثری انجام دهد.

این مقام مسئول متذکر شد: اراده صندوق توسعه ملی نیز بر حمایت و پشتیبانی از صنعت آب و فاضلاب است.

وی همچنین بر رفع مشکلات و برداشتن موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: باید تمام مشکلات شناسایی شده و نسبت به رفع آنها حتی با رایزنی با وزراتخانه مربوطه اقدام کرد.

عزیزی بر لزوم رفع مشکلات مردم توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و ابراز داشت: هیچ دستگاهی حق ندارد در بحث خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها کوتاهی کند.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات جذب شده بنگاه‌های زودبازده در استان عنوان کرد: سهم استان از بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین 800 میلیارد تومان بوده که تنها 170 میلیارد تومان این رقم باقیمانده ضمن اینکه از این میزان نیز 150 میلیارد تومان طرح در بانک‌های عامل در حال بررسی است.

گفتنی است پیش از سخنان استاندار هرمزگان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و فاضلاب به بیان مشکلات و موانع خود پرداختند.

انتهای پیام/2310/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول