اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهره‌وری انرژی ایران:

ارگان‌های دولتی الگوی بخش خصوصی در مدیریت انرژی ساختمان هستند

معاون سازمان بهره‌وری انرژی ایران بر حضور ارگان‌های دولتی به عنوان الگویی برای بخش خصوصی در حوزه مدیریت انرژی در ساختمان تاکید کرد.

ارگان‌های دولتی الگوی بخش خصوصی در مدیریت انرژی ساختمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مدقق صبح امروز در نخستین کنفرانس بنای ماندگار در مشهد اظهار کرد: ارگان‌هایی همچون شهرداری، نظام مهندسی، معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری‌ها باید با اطلاع و به کارگیری روش‌های مدیریت انرژی در ساختمان‌ها به ترویج استفاده اصولی و قانونمند بهینه‌سازی انرژی در ساخت و ساز کمک کنند.

وی ادامه داد: آگاهی یافتن از مباحث مربوط به مدیریت انرژی به عنوان راه کار اصلی بهینه‌سازی مصرف انرژی و در نتیجه ارتقای کیفیت بناها و ماندگاری بیشتر آنها است.

معاون سازمان بهره‌وری انرژی ایران به ارتباط بین مدیریت انرژی و ماندگاری بنا اشاره کرد و گفت: در بسیاری از بناهای ماندگار ایران که در گذشته ساخته شده‌اند، مباحث مربوط به بهینه‌سازی مصرف انرژی با توجه به اقلیم خاص آن منطقه رعایت شده است.

وی افزود: در این روش کاهش تأسیسات اضافی بنا سبب ماندگاری بیشتر آن می‌شود.

مدقق اطلاع‌رسانی و آگاهی از مزایای استفاده از این قوانین ساخت و ساز، ارتقای فرهنگ لزوم استفاده از آن، تشویق و دادن امتیاز به سازندگانی که قوانین مربوطه را رعایت می‌کنند، ایجاد زیرساخت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، نظارت بیشتر برای رعایت این قوانین و افزایش هزینه انرژی را از روش‌های ممکن برای ارتقای سطح کیفی بناها و در نتیجه پایداری آنها ذکر کرد.

معاون سازمان بهره‌وری انرژی ایران تاکید کرد: اعمال قانون و جریمه می‌تواند مانع مناسبی برای گروهی از سودجویان در صنعت ساختمان‌سازی باشد.

انتهای پیام/70004/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول