اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد یزد:

لازمه رشد اقتصادی اعتماد به بخش خصوصی است

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد یزد لازمه رشد اقتصادی و تولید و صنعت کشور را اعتماد به بخش خصوصی دانست.

لازمه رشد اقتصادی اعتماد به بخش خصوصی است

محمد احرامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: صنایع طی چند سال اخیر مشکلاتی داشته‌اند و در سال حمایت از تولید ملی حمایتی نشدند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی تولیدی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط، نرخ بهره بانکی، سرمایه در گردش و ... از جمله این مشکلات است.

رئیس هیئت مدیره فولاد یزد با اشاره به اینکه اغلب واحدهای صنعتی یزد اقساط تسهیلات خود را پرداخت می‌کنند، افزود: مدیران صنعتی می‌دانند که اگر قسط معوق داشته باشند دیگر تسهیلاتی به آنها پرداخت نمی‌شود اما واقعیت این است که اگر واحدی قسط معوق دارد، یعنی مشکل داشته که نتوانسته اقساط خود را بپردازد.

وی با اشاره به نرخ بالای بهره بانکی گفت: بهره بانکی هم از مشکلات صنایع است که عرصه را برای رقابت تنگ کرده در حالی‌که تمام دنیا بهره بانکی را بر اساس تولیدات و چرخه صنعت و اقتصاد مشخص می‌کنند نه بر اساس نرخ تورم که این موضوع در کشور بر اساس تورم است.

احرامیان با انتقاد از یک‌طرفه بودن پرداخت تسهیلات بانک‌ها در برابر صنایع و عدم شراکت در زیان اظهار داشت: در کشور ایران بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فقط سود خود را دریافت می‌کنند و کاری به ضرر صنعت و تولید کننده ندارند.

وی عنوان کرد: کسانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با گذشت چند سال به اندازه بانک‌ها سرمایه ندارند در حالی که بانک با مجوز از بانک مرکزی و سرمایه‌گذاری که کرده‌اند تا چند هزار برابر سرمایه خود از مردم پول جمع می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد یزد با اشاره به فعالیت نامناسب برخی واحدها و یا سرمایه گذاری‌های نامناسب بیان داشت: واحدهایی هستند که به خوبی بهره‌برداری نمی‌شوند و حتی واحدهایی داریم که بی‌حساب در آنان سرمایه‌گذاری شده، لازم است برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و بخش خصوصی را آزاد بگذارد، گفت: اگر دولت برای پنج سال دخالت خود را در تولید قطع کند، هیچ‌گونه مشکلی در اشتغال و تولید نخواهیم داشت و به بهترین کشور دنیا در عرصه تولید و اشتغال تبدیل خواهیم شد.

احرامیان با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و توزیع 100میلیارد دلار یارانه بین مردم تصریح کرد: اگر این پول در چرخه تولید و اقتصاد سرمایه‌گذاری شده بود وضعیتی بهتر داشتیم و می‌توانست به تولید و اشتغال کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت سرمایه‌گذاری عنوان کرد: باید سرمایه‌ها را هدایت کرد و در جای درست خود به کار برد در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رشد در عرصه تولید و تجارت داشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد یزد اظهار داشت: همه کشور بازار کار است و توان کار دارد اما اگر به بخش خصوصی واگذار کنند، می‌شود اشتغال را ایجاد کرد و آن را پایدار داشت.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول