اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد

ساماندهی کشتارگاه‌ها با اولویت واگذاری به بخش خصوصی

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: ساماندهی کشتارگاه‌های استان با اولویت واگذاری به بخش خصوصی از برنامه‌های مهم این اداره کل است.

ساماندهی کشتارگاه‌ها با اولویت واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مرتضی بحرانی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت کشتارگاه‌های استان بوشهر با اشاره به مشکلات کشتارگاه دیلم اظهار داشت: کشتارگاه دیلم با وجود اینکه نوسازترین کشتارگاه استان است، اما فاقد سردخانه نگهداری لاشه است.

وی اضافه کرد: نبود حمام و اتاق رختکن و وضعیت نامناسب سیستم دفع فاضلاب نیز از دیگر مشکلات این کشتارگاه است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ارتباط با وضعیت کشتارگاه چاهکوتاه نیز گفت: بلاتکلیف بودن وضعیت مالکیت این کشتارگاه و عدم راه‌اندازی سردخانه زیر صفر و سالن بسته‌بندی از جمله مشکلات مهم این کشتارگاه است.

بحرانی یادآور شد: نبود سیستم تبدیل ضایعات و یا حداقل کوره لاشه سوز و همچنین فقدان سیستم مناسب برای دفع فاضلاب نیز از دیگر مشکلات این کشتارگاه است.

وی اضافه کرد: نظارت بر کشتارگاه‌ها اهمیت زیادی دارد و ادارات دامپزشکی در سراسر استان بوشهر در راستای وظایف خود و توجه به سلامت جامعه، نظارت جدی بر نحوه کشتار دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: کشتارگاه‌های استان بوشهر دارای سردخانه‌های پیش سرد هستند و 24 ساعت قبل از کشتار دام را در این سردخانه‌ها نگه‌داری می‌کنند تا ویروس‌ها و باکتری‌ها پاک شود.

بحرانی ادامه داد: گوشت قرمز مورد نیاز منطقه پارس جنوبی توسط کشتارگاه‌های استان‌های همجوار تامین می‌شود که باید با فعال کردن و کیفیت‌بخشی به کشتارگاه‌ها، در تامین گوشت قرمز منطقه پارس جنوبی حضوری فعال‌تر داشته باشیم.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول