اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل اعلام کرد

استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح جامع دریاچه شورابیل

شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل با درآمد محدودی که در اختیار دارد به تنهایی قادر نخواهد بود همه امکانات مورد نیاز را در محدوده دریاچه شورابیل ایجاد کند و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح جامع دریاچه شورابیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه بررسی طرح استقرار کشتی تفریحی 100 نفره در مجتمع تفریحی شورابیل اظهار داشت: دریاچه طبیعی همانند شورابیل در هیچ یک از شهرهای کشور وجود ندارد اما متاسفانه از قابلیت‌های گردشگری شورابیل به اندازه ظرفیت آن استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در معرفی پتانسیل‌های بالقوه دریاچه شورابیل متاسفانه آن‌گونه که باید موفق عمل نکرده‌ایم و از قابلیت‌های رفاهی و گردشگری این دریاچه بزرگ 200 هکتاری به اندازه ظرفیت آن استفاده نشده است دریاچه‌ای که با موقعیت طبیعی استثنایی در شهر اردبیل به عنوان دریاچه‌ای بی‌نظیر در سطح کشور شناخته می‌شود و نمونه چنین دریاچه طبیعی در محدوده هیچ شهری در کشور وجود ندارد.

شهردار اردبیل با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های دریاچه شورابیل تاکید کرد: قطعاً شهرداری اردبیل با درآمد محدودی که در اختیار دارد به تنهایی قادر نخواهد بود همه امکانات مورد نیاز را در محدوده این دریاچه ایجاد کند بنابراین شورای اسلامی شهر اردبیل هم به این نتیجه رسیده که برای آبادانی و توسعه منطقه نمونه گردشگری شورابیل حتماً باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

بدری یادآور شد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه دریافت تسهیلات دولتی لازم جهت مشارکت در امر توسعه اماکن گردشگری به حمایت شهرداری و مسئولان نیاز دارند.

این مسئول گفت: خوشبختانه با مدیریت شایسته اکبر نیکزاد استاندار اردبیل از بابت این حمایت‌ها مشکلی نداریم.

شهردار اردبیل تصویب نهایی طرح جامع دریاچه شورابیل در روزهای آینده در کارگروه ویژه گردشگری استان را سند سرمایه‌گذاری و گام مهمی در جهت اجرای پروژه‌های مشارکتی در این مجموعه اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح جامع شورابیل برای همیشه از پراکنده‌کاری‌ها پرهیز خواهد شد.

بدری ضمن استقبال از طرح استقرار کشتی تفریحی 100 نفره در دریاچه شورابیل با تاکید بر استقرار سریع‌تر این کشتی در دریاچه شورابیل، خاطرنشان کرد: بحث چگونگی اجرا و محل اجرای اسکله کشتی با صلاحدید شرکت سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد و شهرداری هم در امر ساخت همکاری خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص ادامه مشارکت و همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذار حاضر در جلسه اجرای تله‌کابین دور دریاچه شورابیل را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه مقرر شد پیش‌نویس تفاهم‌نامه از سوی شرکت سرمایه‌گذار تهیه و تا هفته آینده برای انجام توافق نهایی به شهرداری اردبیل ارسال شود.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول