غلامرضا سمندر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس تبریز، با اشاره به دیدگاههای اعضای هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد تبریز گفت: بررسی راهکارهای حضور توفیقمندانه در لیگ برتر، بیشترین زمان جلسات هیئت مدیره را تاکنون به خود اختصاص داده است.
وی افزود: هزینههای تیمداری در لیگ برتر واقعا کمرشکن شده و توجه هیئت مدیره باشگاه برای سرمایهگذاری در این سطح به گزینه مناسبی معطوف نشده است.
پروژه صعود گسترش فولاد محصول اعمال مدیریت هزینه بود
سمندر عنوان کرد: پروژه صعود گسترش فولاد به لیگ برتر محصول اعمال مدیریت هزینه بود و هیئت مدیره با تامین و تکرار این چشم انداز، موافق استمرار سرمایه گذاری است.
سمندر اضافه کرد: تطبیق انتظارات هیئت مدیره باشگاه با اسلوب حاکم بر لیگ برتر باعث تاخیر در اجرای تقویم کاری شده و دریافت پیشنهادات برای واگذاری امتیاز از پیامدهای آن است.
مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز خاطرنشان کرد: عرضه و تقاضا در فوتبال ایران هیچگونه همخوانی با هم ندارد و حضور بیپشتوانه و بدون برنامه در این عرصه، بیتردید مجال تداوم و ایفای مسئولیتهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را در آینده از باشگاهها به ویژه باشگاههای خود اتکا سلب خواهد کرد.
سمندر گفت: حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی صرفا در حد حرف و شعار متوقف مانده و گسترش فولاد تبریز در طول مدت باشگاهداری خود طعم تلخ بیتوجهیها را به کرات و به معنای واقعی چشیده است.
لیگ برتر عرصه رقابت داراها و ندارها است
مدیر باشگاه گسترش فولاد تبریز خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم لیگ برتر، عرصه رقابت داراها و ندارها است و گسترش فولاد با آگاهی کامل از این شرایط، قصد سرمایهگذاری بی سرانجام ندارد.
وی ادامه داد: هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم ممکن است تا شرمنده جوانان، مشتاقان ورزش و نیروهای مستعد بومی خطه سربلند آذربایجان شرقی و تبریز نباشیم.
وی اضافه کرد: اگر واگذاری و فروش امتیاز لیگ برتری تنها علاج رهایی از بیتوجهیهای کشدار و تمام نشدنی مسئولان باشد، با تمام مصائبی که برای حضور در سطح اول فوتبال ایران متحمل شدیم، شاید تیمداری در لیگ یک و روانه کردن یک تیم بومی و مقتدر با تکیه بر جوانان و سرمایههای انسانی استان را به شرکت در لیگ برتر، بعنوان آخرین راهکار ترجیح دهیم.
سمندر گفت: با وجود اینکه گسترش فولاد توانسته با تکیه بر مدیریت، تجربه و توان شخصی خود سهمیه فوتبال تبریز را در لیگ برتر افزایش دهد لیکن بدنبال آن نیست تا عاملی برای کاهش سهمیه باشد مشروط بر آنکه اقدامات و حمایتهای علنی از باشگاههای خصوصی که پول، امکانات، سرمایه و اندوخته خود را وارد چرخه فوتبال و ورزش حرفهای و قهرمانی کردهاند، در دستور کار مجریان و دست اندرکاران مربوطه قرار بگیرد.
وی افزود: فروش سهمیه لیگ برتری گسترش فولاد ابتدا به صورت گمانه زنی از سوی برخی رسانهها و افراد مطرح شد و متعاقبا به واسطه تاخیر در اجرای برنامههای داخلی باشگاه، عملا به محملی برای ورود و ارائه پیشنهادات خریداران تبدیل شد حال آنکه باشگاه گسترش فولاد هیچگونه برنامه قبلی برای کسب این تجربه را نداشت.
انتهای پیام/60002/ع30/پ3003