اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در شورای اشتغال مطرح کرد

تحقق 14 درصدی اشتغال در 2.5 ماه امسال

استاندار اردبیل گفت: ‌از ابتدای امسال تاکنون 14 درصد از تعهدات اشتغال در استان اردبیل توسط دستگاه‌های اجرایی تحقق یافته است.

تحقق 14 درصدی اشتغال در 2.5 ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل در محل استانداری با گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد اظهار داشت: ما امروز هر سرمایه و دستاوردی داریم در سایه هدایت‌های مدبرانه امام راحل، رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم در صحنه است.

وی با اشاره به تحقق اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شده در سامانه رصد تصریح کرد: آب و فاضلاب شهری از 100 تعهد اشتغال تاکنون رقمی را محقق نکرده اما آب و فاضلاب روستایی از 120 نفر تعهد اشتغال بستر اشتغال 25 نفر را فراهم کرده است.

نیکزاد اشتغال آموزش فنی و حرفه‌ای را صفر، آموزش و پرورش را 40 نفر، امور زندان‌ها را صفر، بنیاد شهید را 246 نفر و بنیاد مسکن را 86 نفر اعلام کرد و افزود: جهاد کشاورزی در این مدت برای 57 نفر، حمل و نقل برای 38 نفر، دانشگاه علوم پزشکی برای 107 نفر، راه و شهرسازی برای یک‌هزار و 648 نفر، بهزیستی برای 95 نفر، آب منطقه‌ای برای 295 نفر و اداره برق برای 20 نفر بستر اشتغال را در 2.5 ماه اخیر فراهم کرده‌ است.

این مسئول تحقق اشتغال شهرک‌های صنعتی را صفر، صندوق مهر امام رضا (ع) را 527 نفر، صنعت، معدن و تجارت را یک‌هزار و 119 نفر، فرهنگ و ارشاد اسلامی را 17 نفر، کمیته امداد را 530 نفر، مرکز رشد را سه نفر و میراث فرهنگی را 94 نفر اعلام کرد و ادامه داد: ورزش و جوانان در این مدت برای 18 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از تعهد 34 هزار و 591 اشتغال امسال استان اردبیل از ابتدای امسال تا نیمه خرداد 14 درصد از اهداف محقق شده است در حالی که باید این میزان به 22 درصد می‌رسید.

رئیس شورای اشتغال استان اضافه کرد: در این 2.5 ماه اخیر با همت دستگاه‌های اجرایی استان برای چهار هزار و 955 نفر تعهد اشتغال شده است که 14 درصد رقم کل اشتغال استان را شامل می‌شود.

پرداخت 901 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با اشاره به دستور دوم جلسه در مورد پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: مابین دو جلسه بانک ملی 292 میلیون تومان، ‌بانک ملت 176 میلیون تومان، صادرات 299 میلیون و 500 هزار تومان، تجارت 67 میلیون تومان، سپه سه میلیون تومان، کشاورزی 64 میلیون تومان و پست بانک نیز 23 میلیون تومان پرداختی مشاغل خانگی به متقاضیان را داشتند.

نیکزاد گفت: مصمم هستیم ظرف 15 روز پرداختی بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی به پنج میلیارد تومان برسد که این رقم در دو هفته اخیر حدود 901 میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد: بانک‌های عامل باید همت و تلاش بیشتری را بکنند تا پرداختی‌های خود را به میزان معقول افزایش دهند.

70 درصد اعتبار مشاغل خانگی در بانک‌ها بلاتکلیف مانده است

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: بانک ملی از رقم چهار میلیارد و 902 میلیون تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی 44 درصد، بانک ملت از رقم 9 میلیارد و 360 میلیون تومان تنها 34 درصد و بانک رفاه نیز از رقم سه میلیارد و 512 میلیون تومان تاکنون ریالی را پرداخت نکرده و همچنان مابقی تسهیلات در این بانک‌ها بلاتکلیف مانده است.

نیکزاد تصریح کرد:‌ بانک مسکن تنها 10 درصد، بانک صادرات 65 درصد، بانک تجارت 54 درصد،‌ بانک سپه 47 درصد، بانک کشاورزی دو درصد و پست بانک نیز هیچ رقمی را در حوزه مشاغل خانگی پرداختی نداشته است که انتظار می‌رود مابقی تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به سرعت پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: از رقم 41 میلیارد و 341 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی سال 91 تاکنون 12 میلیارد و 752 میلیون تومان معادل 30 درصد پرداخت شده و تکلیف 70 درصد مابقی هنوز مشخص نیست.

نیکزاد از بانک‌های عامل خواست در پرداخت رقم تسهیلاتی پنج میلیون تومان همت والایی داشته باشند و اضافه پرداخت‌های خود را نیز با هدف کسب رضای الهی، مشتریان و صاحبان مشاغل خانگی انجام دهند.

وی در مورد پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده نیز اضافه کرد: بانک ملی 740 میلیون تومان از این محل و بانک سپه نیز 550 میلیون تومان از مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده پرداختی داشتند که امیدواریم این فرآیند همچنان با قوت ادامه داشته باشد.

نیکزاد در مورد تسهیلات خود اشتغالی نیز بیان کرد: کل اعتبار این حوزه 22 میلیارد تومان بوده که از این میزان 13 میلیارد تومان را باید کمیته امداد، دو میلیارد و 857 میلیون تومان را بهزیستی و شش میلیارد و 95 میلیون تومان را بنیاد شهید باید جذب کنند که تاکنون کمیته امداد 60 درصد و بنیاد شهید نیز 23 درصد جذب داشته‌ است.

انتهای پیام/62004/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول