اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ابلاغ بیمه مشاغل خانگی به سازمان تأمین اجتماعی/ افراد دارای مجوز اقدام کنند

معاونت اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمه مشاغل خانگی به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و مشاغل خانگی از این پس بیمه می‌شوند.

ابلاغ بیمه مشاغل خانگی به سازمان تأمین اجتماعی/ افراد دارای مجوز اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از تصویب این طرح آیین نامه اجرای آن در وزارت کار و امور اجتماعی برای دو هدف تشکیل شد که هدف اول بخش ساماندهی مشاغل خانگی و دیگری بحث حمایت از مشاغل خانگی محسوب می‌شود و در مرحله ساماندهی مشاغل خانگی هدف شناسایی مشاغلی است که می‌شود در منزل انجام داد و به شناسایی مشاغل خانگی پرداخت.

ابوالقاسم معمارمقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به اینکه آیا هر شخص می‌تواند در منزل شغلی داشته باشد و هیچ محدودیتی ندارد، بیان کرد: طبق قانون هر شخص می‌تواند در منزل شغلی داشته باشد و هیچ محدودیتی برای وی و فعالیتش وجود ندارد زیرا ماهیت شغل خانگی طوری به نحوی است که هیچ آلودگی زیست محیطی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: طبق قانون هر شخص باید مجوز مشاغل خانگی داشته باشد و این کار توسط دستگاه‌های صادرکننده مجوز بازرسی می‌شود و هر شغل استانداردهای خاص خودش را دارد که این استانداردها بر اساس شغل مشخص شده، محل کار، متراژ خانه و میزان سر و صدا انجام می‌شود که بعد از بازدید و تأیید موارد ذکر شده مجوز مشاغل خانگی صادر می‌شود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تا کنون چند مجوز صادر شده و چقدر تسهیلات به این مشاغل واگذار می‌شود، گفت: تاکنون بیش از 96 هزار مجوز صادر شده و یکی از ابزارهای حمایتی شغل‌های خانگی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای به افرادی که دارای مجوز مشاغل خانگی هستند ارائه می‌شود که برای هر فرد مستقل پنج میلیون تومان است.

وی در مورد باز پرداخت وام‌های اشتغال ادامه داد: دولت از ابتدای این طرح با همکاری بانک‌ها سهمیه‌های خوبی را به استان واگذار کرد و 161 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه که با پرداخت برای هر فرد مستقل پنج میلیون تومان و باز پرداخت آن به صورت سه ساله است، ارائه داد.

معمارمقدم در بیان اینکه اشتغال‌زایی در کدام بخش بیشتر بوده است، افزود: پراکندگی رشته‌های شغلی بیشتر در حوزه‌های مهارتی است، بخش صنایع دستی و کشاورزی فعالیت بیشتری داشته است و بخش‌های موثر در حوزه‌های شهرهای کوچک و روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاها به شهر بوده است.

وی در پایان در مورد بیمه‌های مشاغل خانگی اضافه کرد: در حوزه‌های حمایتی در کنار تسهیلات بیمه مشاغل خانگی هم در دستور کار قرار گرفته و آیین نامه آن به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شده و افرادی که دارای مجوز و در مرحله ساماندهی هستند با معرفی و نامه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از بیمه اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول