اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان عنوان کرد

افزایش صادرات عامل مشکل قیمت سیب‌زمینی در کرمان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ‌هزار و 424 تن شکر در حال حاضر در استان کرمان داریم که هنوز جذب نشده‌اند و تا پایان 18 خرداد ماه مهلت جذب آنان است.

افزایش صادرات عامل مشکل قیمت سیب‌زمینی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن سلاجقه ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه طرح رحمت اظهار داشت: در زمینه طرح رحمت با 23 شهرستان استان کرمان مکاتبه شد و از این مجموع در 21 شهرستان به تدریج سهمیه‌های خود را جذب و نمایشگاه طرح رحمت برگزار شد و تنها در دو شهرستان فهرج و نرماشیر نتوانستند سهمیه خود را جذب کنند و این نمایشگاه در آن شهرستان‌ها برگزار نشد.

وی افزود: اختلالاتی در برگزاری همزمان نمایشگاه‌ها به وجود آمد که از جمله آن کمبود نقدینگی در شهرستان‌ها و عدم هماهنگی غله در یک‌سری از مسائل بود.

سلاجقه عنوان کرد: در بحث سیب‌زمینی در استان کرمان مشکلاتی وجود دارد و آن هم به دلیل روند افزایش صادرات است که سبب شده قیمت سیب‌زمینی در میدان تره‌بار هر کیلو ‌هزار و 600 تومان و در میوه‌فروشی‌های سطح شهر با قیمت 2300 تا 2400 تومان به فروش رسد که سبب نارضایتی مردم شده است.

وی بیان داشت: با وارد کردن سیب‌زمینی از استان‌های اصفهان و فارس توانسته‌ایم تا حدودی این مشکل را رفع کنیم.

سلاجقه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در استان کرمان وجود ندارد، ابراز داشت: یک‌هزار و 424 تن شکر در حال حاضر در استان کرمان داریم که هنوز جذب نشده‌اند و تا پایان 18 خرداد ماه سال جاری مهلت جذب آنان است.

مهدی بنی‌اسدی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان اظهار داشت: در سهمیه طرح رحمت تا دیروز 96 تن گوشت قرمز جذب شده، اما 125 تن آن هنوز جذب نشده است و 9 شهرستان در جذب سهمیه گوشت خود اقدامی انجام نداده‌اند.

وی بیان کرد: شش شهرستان به طور کامل سهمیه گوشت خود را جذب و هشت شهرستان نیز بخشی از سهمیه خود را جذب کرده‌اند و شهر کرمان از 54 تن سهمیه خود 24 تن آن را جذب کرده است.

انتهای پیام/80018/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول