اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان:

پیش‌بینی تولید 500 هزار تن شکر در سال آینده

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: اولین نمایشگاه تخصصی نیشکر در کشور از دوم خردادماه در اهواز آغاز به کار می‌کند.

پیش‌بینی تولید 500 هزار تن شکر در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نسیم صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت نیشکر معمولاً به صورت سوخته است و کشور برزیل که سالانه 500 میلیون تن شکر از 8 میلیون هکتار زمین برداشت می‌کند، مزارع خود را آتش می‌زند و شرکت توسعه نیشکر نیز از این مسئله مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه ما به برداشت سبز نیشکر تمایل داریم، افزود: برداشت سبز را در دستورکار خود داریم و از یک تیم استرالیایی برای انجام این کار دعوت کرده‌ایم که در فصل برداشت (مهرماه) در استان حضور می‌یابند تا نحوه برداشت سبز را به گونه‌ای انجام دهند که کمترین آسیب و آفت را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان خاطرنشان کرد: در دانشگاه صنعتی اصفهان دستگاهی ساخته شده است که در مرحله تست است، این دستگاه راه، برداشت سبز نیشکر را هموار می‌کند.

*دلیل شوری شدن کارون سد گتوند است

وی با تأکید بر اینکه شور شدن آب کارون به دلیل زه آب‌های کشت و صنعت توسعه نیشکر نیست، بیان داشت: علت شوری آب رودخانه کارون آب خروجی از سد گتوند است، از زمانی که سد گتوند آبگیری شده است 11 میلیون تن نمک از این سد به زمین‌های کشاورزی وارد شده که میانگین آن روزانه 16 هزار تن است.

صادقی با بیان اینکه توسعه نیشکر هیچ تأثیری بر کشاورزی نداشته است و ما خود نیز سوخته این شوری آب هستیم، عنوان کرد: میزان شوری آب در پایین سد گتوند در حدود 130 هزار میکروموس است؛ در حالی که این میزان در اقیانوس‌ها 70هزار میکروموس است.

*آمادگی تولید کاغذ را داریم

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تولید کاغذ باید داخلی باشد، عنوان کرد: در کشور به تولید کاغذ نیاز داریم و برای تولید این محصول در واحدهای تابعه شرکت آمادگی کامل وجود دارد و 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید کاغذ داخلی نیاز است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اذعان داشت: در بحث اشتغال 18 هزار نفر بومی خوزستان در توسعه نیشکر شاغل هستند و همچنین سال گذشته با روستاها در حدود 50 میلیارد تومان مبادله داشته‌ایم.

*850 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شرکت توسعه نیشکر در سال گذشته

وی با بیان اینکه در سال گذشته 850 میلیارد تومان در توسعه نیشکر سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری مربوط به افتتاح پروژه دهخدا، MDF، خمیرمایه که یکی از بهترین خمیر مایه‌های ایران است و صادر هم می‌شود و 2 هزار و 400 هکتار زمین کشاورزی جدید در فارابی است.

*پیش بینی تولید 500 هزار تن شکر در سال آینده

صادقی از تولید 380 هزار تن شکر توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد و گفت: میزان تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه امسال 40 هزار تن و در کارون 100 هزار تن بوده است که امیدوار هستیم در سال آینده شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی میزان تولید شکر خود را به 500  هزار تن برساند.

وی با انتقاد از ثابت ماندن قیمت شکر در چند سال اخیر گفت: با وجود نوسانات قیمت ارز در چند سال گذشته، قیمت شکر تولیدی داخل کشور هیچ تغییری نکرده است؛ این در حالی است که تمام امکانات شرکت با ارز آزاد و مبادلاتی تامین می‌شود، دستمزدها 20 درصد افزایش یافته است و قیمت انرژی 10 برابر شده است.

*یک میلیون و 600 هزار تن شکر وارد شده است

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان ادامه داد: در حالی که نیاز موجود کشور به شکر 800 هزار تن است در سال گذشته یک میلیون و 600 هزار تن شکر وارد کشور شده است.

وی از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت نیشکر در دوم خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: در این نمایشگاه تمام قطعاتی مورد نیاز کشاورزی، صنعت، خوراک دام، خمیر مایه و الکل در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

صادقی اظهار کرد: در این نمایشگاه از 300 نفر قطعه‌ساز ملی دعوت شده است و هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که نشان دهیم که از تمام توانمندی‌های کشور استفاده کرده‌ایم.

وی در رابطه با برنامه‌های آتی شرکت گفت: در تلاش هستیم تا تولید الکل را به 100 درصد ظرفیت برسانیم، خمیرمایه را به 8 هزار تن افزایش دهیم، خوراک دام را به 90 درصد ظرفیت برسانیم و تولید MDF و کاغذ را با جدیت پیگیری کنیم.

انتهای پیام/72011/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول