اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر خوزستان خبر داد

پیش‌بینی برداشت 5 میلیون تنی نیشکر از مزارع خوزستان

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: اگر کیفیت آب بهبود یابد، 5 میلیون تن نیشکر و 500 هزار تن شکر را در سال‌جاری برداشت می‌کنیم.

پیش‌بینی برداشت 5 میلیون تنی نیشکر از مزارع خوزستان

حسین آمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: سال گذشته 3 میلیون و 800 هزار تن نیشکر و 380 هزار تن شکر از زمین‌های موجود در استان برداشت کردیم که افزایش این میزان در سال‌جاری جزو برنامه‌های ما است.

وی میزان سطح کاشت استان را 66 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کیفیت آب دو برابر نامطلوب شده است و این موضوع اثر سویی بر میزان عملکرد مزارع و تخریب اراضی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: اگر کیفیت آب بهبود یابد انتظار برداشت 5 میلیون تن نیشکر و 500 هزار تن شکر را در سال‌جاری داریم.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: اگر بتوانیم مواد و قطعات یدکی ماشین آلات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب‌تر از سازندگان داخلی تامین کنیم نه تنها باعث اشتغالزایی شده بلکه روند تولید با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

*92 درصد نیروها بومی هستند

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر حدود 92 درصد نیروهای حاضر در شرکت بومی بوده و تنها هشت درصد از نیروهای شرکت متعلق به سایر نقاط کشور هستند.

آمیلی در پایان گفت: در حال حاضر بزرگترین نمایشگاه شناسایی سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات کشور در راستای بومی‌سازی قطعات مختلف ماشین‌آلات در حال برگزاری است که امیدواریم تولیدکنندگان بر اساس ظرفیت‌های خود با قطعه‌سازان داخلی همکاری کنند.

انتهای پیام/72001/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول