اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی قزوین:

100 تن شکر بین زنبورداران قزوین توزیع می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین 100 تن شکر در بین زنبورداران استان با نرخ دولتی توزیع خواهد شد.

100 تن شکر بین زنبورداران قزوین توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف جلوخانی اظهار داشت: توزیع شکر در بین زنبورداران به منظور جلوگیری از کاهش صدمات خشکسالی به کندوهای زنبور عسل ، جبران کردن نیازهای غذایی کندو، افزایش جمعیت کندو و تحریک مجدد تخم‌گذاری ملکه در صورت محدود شدن تخم‌ریزی است.

وی ادامه داد: زنبور عسل موجودی ماکروکلیما یعنی 100 درصد به محیط و گل‌های گیاهان وابسته است و کوچک‌ترین تغییرات آب و هوایی در زندگی و عملکرد حشره تأثیر می‌گذارد.

جلوخانی به تأثیرات آب و هوایی استان در تولید عسل اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات الگوی اقلیمی در چند سال گذشته و سال جاری در استان که با کاهش نزولات جوی و گاها بروز پدیده گرد و غبار همراه بوده موجب پژمردگی و افسردگی گیاهان شده است.

وی ادامه داد: بروز این عوامل جریان تولید شهد و زمان جمع‌آوری عسل و گرده در طبیعت را خیلی کوتاه و کم می‌کند، به طوری که تولید کلنی‌های زنبور عسل به صورت معنی‌داری کاهش خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول هم‌اکنون در استان قزوین تعداد یک‌هزار و 810 زنبوردار با 88 هزار و 969 کندو در حال فعالیت بوده و در سال گذشته مقدار 486 تن عسل تولید شده است.

وی از همه زنبورداران استان قزوین خواست تا به منظور بهره‌مندی از شکر توزیعی به تعاونی‌های زنبورداری خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول