اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل خبر داد

فعالیت 40 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل از فعالیت 40 شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناوری در استان اردبیل خبر داد.

فعالیت 40 شرکت دانش‌بنیان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: هدف از فعال‌سازی این شرکت‌ها به مرحله تولید رساندن ایده‌ها و تفکرات افراد نخبه و مخترع است تا این تولیدات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تولید انبوه رسیده و صادرات به سایر کشورها صورت گیرد.

وی هدف نهایی بنیاد ملی نخبگان را تولید محصولات در قالب ایده‌ها و تفکرات نوین و قابل توسعه توصیف کرد و یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان تلاش می‌کند تا در این زمینه اقدامات و حرکت‌های موثر و تاثیر‌گذار را انجام دهد.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل از برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات شمال غرب کشور با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است این جشنواره منطقه‌ای 29 تا 31 مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار شود.

شایقی گفت: نام‌نویسی برای حضور در این جشنواره از هفتم اردیبهشت تا 31 این ماه ادامه دارد و بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت مادی و معنوی از اختراعات، ایده‌ها و تفکرات متعدد حمایت کرده و آثار مربوط به این حوزه نیز توسط داوران ملی ارزیابی شده و به عنوان یک مجموعه سطح سه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به بخش‌های مهم جشنواره و انجام مذاکرات مستقیم با سرمایه‌گذاران و تهیه مکان مناسب برای تبادل نظر در جذب سرمایه‌گذاران برای تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان عنوان کرد: در هشت جشنواره‌ای که برای امسال برنامه‌ریزی شده یکی از آنها مربوط به جشنواره اختراعات و ابتکارات در حوزه انرژی‌های نو است که در جشنواره شمال غرب نیز سعی می‌شود این ایده‌های نو و طرح‌های جدید مورد ارزیابی قرار گیرد که با اختصاص یک غرفه خاص به این امر از طرح‌های تحولی در این حوزه حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل استفاده از انرژی‌های نو را بهره‌گیری از انرژی پاک توصیف کرد و بیان داشت: این بخش شامل آبگرمکن خورشیدی و پانل‌های خورشیدی به همراه دکل‌های مخابراتی است که می‌تواند دامنه کاربردی وسیعی داشته باشد.

شایقی بخش دیگر جشنواره را تجاری‌سازی با دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد و افزود: همانگونه که رهبری فرزانه انقلاب تاکید کردند که شرکت دانش‌بنیان موتور محرک ایده‌ها و تفکرات نخبگان جامعه می‌تواند باشد با حمایت دولت نهم و دهم و استانداران شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی فعالیت کرده به طوری که در استان اردبیل نیز تاکنون 40 شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در قالب این جشنواره و برای منتخبان در کنار حمایت‌های اساسی، تسهیلات نظام وظیفه با شرایط خاص اعطا می‌شود تا در قالب طرح‌هایی که ارائه می‌کنند خدمت سربازی خود را سپری کنند.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل رویکرد دیگر جشنواره را بحث تجاری‌سازی اختراعات اعلام کرد و ادامه داد:‌ برگزیده‌های این جشنواره در جشنواره ملی شکوفایی در بهمن ماه شرکت کرده و و از تسهیلات ویژه بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شایقی در پایان سخنان خود بازدید عموم علاقمندان را از این جشنواره رایگان و آزاد اعلام کرد و گفت: ما از استاندار اردبیل و دیگر مسئولانی که در فضا‌سازی و برگزاری این جشنواره ما را یاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول