اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد

دانش‌بنیان کردن اقتصاد رمز عبور از نگرانی‌ها

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دانش‌بنیان کردن اقتصاد را رمز عبور از نگرانی‌های مردم و مسئولان بیان کرد.

دانش‌بنیان کردن اقتصاد رمز عبور از نگرانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، روح‌الله عباسپور در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی شهر بویین زهرا اظهار داشت: در دنیای کنونی هر چه قدر که انسان در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف تلاش و کوشش بی‌وقفه‌ای را داشته باشد، موفق‌تر می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر امروز در حوزه علم و فناوری با پیش‌بینی و اراده قلبی حرکت نکنیم، دنیا هر روز باید برای ما ناشناخته بماند، زیرا دنیای کنونی رقابتی و مبتنی بر علوم است.

وی تصریح کرد: در دوره کنونی تمامی افراد دنیا به عرصه علم و فناوری تبدیل شده است و در سند چشم انداز بیست ساله 1404 نیز این موضوع ترسیم شده است که ایران مقام اول علمی، فناوری و اقتصادی منطقه را به دست آورد.

عباسپور عنوان کرد: کشور ترکیه تا دو سال گذشته جلوتر از ایران در عرصه علمی در منطقه حضور داشت، ولی امروز ایران اسلامی در منطقه مقام اول علمی و فناوری را داراست که البته ممکن است در حوزه فناوری تاکنون به این جایگاه و موقعیت نرسیده باشیم.

وی ادامه داد: هر کار سرمایه‌گذاری از هر نظر مادی، معنوی و انسانی اگر در حوزه وزارت علوم، آموزش و پرورش و نظام آموزشی و پرورشی صورت نگیرد آن برنامه ناکام مانده و تداوم نمی‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آن چیزی که امروز مورد توجه دنیا و ایران اسلامی قرار دارد، مبحث توسعه و پیشرفت است.

عباسپور ادامه داد: امر توسعه زمانی پایدار، گسترده و همراه با عدالت می‌شود که حول محور مراکز علمی و دانشگاهی صورت گرفته باید تعالی یابد.

وی بیان کرد: امروز اگر خواستار هستیم در جامعه‌ای که نگرانی اقتصادی در آن هست به یک جایگاه مناسبت و خوبی دست پیدا بکنیم لازمه آن این است که اقتصاد ما بر مبنای اقتصاد دانایی، دانش محور و دانش بنیان قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستا‌ن‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خویش با جامعه فرهنگیان فرمودند که اگر ما در مورد آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور سرمایه‌گذاری بکنیم در واقع تمام بخش‌های جامعه را در نظر گرفته‌ایم و اگر در بخش‌های دیگری غیر از سیستم آموزشی کشور سرمایه‌گذاری کنیم تمام وجوه جامعه را در نظر نگرفته‌ایم.

عباسپور ادامه داد: امروز در حوزه علم و فناوری باید تلاش‌های بی‌وقفه صورت گرفته و پیگیری شود.

وی عنوان کرد: هنگامی که وزیر علوم در خصوص تولید علم به مجلس دعوت شد قابل مشاهده بود که پروژه‌های بسیار مناسب، برنامه‌های منظم و دقیقی پیش روی این وزارتخانه قرار دارد که اگر به طور ویژه مورد حمایت جدی واقع شوند می توانند تحول و دگرگونی خوبی در بخش های دیگر جامعه ایجاد کرده و اثرگذار واقع شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در دنیای رقابتی و اقتصاد بدون مرز باید همانند دیگر کشور‌ها در شرایط رقابتی حرکت کرده و به قدرت رقابتی دست پیدا کرد.

عباسپور ادامه داد: زمانی می‌توانیم قدرت رقابتی داشته باشیم که در حوزه اقتصاد و سایر شرایط محصولات و تولیدات ما کیفیت مناسب را پیدا کرده و رشد یابند.

وی عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی امروز تنها در شرایطی می‌توانند در دنیای رقابتی شرکت کرده و محصولات و تولیدات با کیفیت داشته باشد که با مراکز علمی و دانشگاهی در تعامل بوده و توفیقاتی را پیدا کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی گله‌ای که از بعضی بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی داریم، این است که به طور مطلوب با مراکز علمی و دانشگاهی تعامل مناسب و خوبی نداشته‌ایم که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

عباسپور ادامه داد: امروز لازمه کیفیت در تولیدات و کاهش مصرف انرژی در حوزه‌های صنعت و سایر جهت‌ها این است که با مراکز علمی و دانشگاهی در تعامل بوده و این ارتباط تنگاتنگ‌ گسترش یابد.

وی با اشاره به نامگذاری دهه پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در حوزه پیشرفت امروز اقداماتی به انجام رسیده که در حوزه عدالت نیز اقدامات مناسبی در حال شکل‌گیری است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تأسیس مراکز علمی و دانشگاهی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف را گامی در راستای پیشرفت و عدالت برشمرد و ابراز داشت: کمبود دانشگاه دولتی در شهرستان بویین زهرا به عنوان یک کمبود مطرح بوده و امیدواریم در این حوزه گام‌هایی مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول