اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل خبر داد

کاهش 24 درصدی ارزش صادرات در 2 ماه گذشته از اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در دو ماه گذشته کاهش 24 درصدی صادرات کالاهای غیر‌نفتی از استان اردبیل را از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

کاهش 24 درصدی ارزش صادرات در 2 ماه گذشته از اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه کار گروه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل اظهار داشت: در دو ماهه امسال بیش از 32 میلیون و 834 هزار کیلوگرم صادرات از گمرکات استان اردبیل انجام شده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 35 میلیون کیلوگرم بوده است که کاهش هشت درصدی را از لحاظ وزن در صادرات استان شاهد هستیم.

وی ارزش صادرات استان در دو ماهه امسال را 15 میلیون و 749 هزار دلار اعلام کرد و یادآور شد: صادرات ما از نظر ارزش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت واردات استان در دو ماه ابتدایی سال جاری خاطرنشان کرد: واردات ما از نظر ارزش حدود 5 میلیون و 306 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش واردات را در استان اردبیل شاهد بودیم.

عزیزی گفت:‌ واردات قطعی استان اردبیل در دو ماه امسال حدود 5 میلیون و 812 کیلوگرم بوده که از این لحاظ نیز یک کاهش 53 درصدی را شاهد هستیم.

این مسئول در خصوص صادرات سیب‌زمینی نیز عنوان کرد: از ابتدای امسال بالغ بر 20 هزار تن سیب‌زمینی به ارزش 4.5 میلیون دلار صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: کاهش ارزش اقلام صادراتی استان نسبت به سال گذشته می‌تواند به دلیل کاهش ارزش‌گذاری اقلام صادراتی استان در گمرکات ارزیابی شود به طوری که به عنوان مثال هر تن سیب‌زمینی استان در حالی که ابتدای سال 91 به ارزش 400 دلار قیمت‌گذاری می‌شد در دو ماهه سال جاری هر تن سیب‌زمینی خروجی به قیمت 200 دلار ارزش‌گذاری شده است.

30 درصد واردات استان اردبیل کنجاله پنبه‌دانه است

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ‌در دو ماه سال جاری ارزش سیب‌زمینی صادراتی استان که 31 درصد کل صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد در حدود 4.8 میلیون دلار بوده است.

وی تصریح کرد: وزن تقریبی صادرات سیب‌زمینی 20 هزار تن بوده که از این لحاظ نیز 61 درصد وزن صادرات استان را تشکیل می‌دهد.

دبیر کار گروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل ادامه داد: اولین محصول وارداتی استان از نظر ارزش مربوط به کنجاله پنبه‌دانه با ارزش تقریبی 1.5 میلیون دلار است که تقریباً 30 درصد از کل واردات استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی در پایان سخنان خود گفت: کائوچوی طبیعی و ماشین‌آلات نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از اقلام واردات استان جای گرفته‌اند.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول