اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

ارزآوری 6 میلیا‌رد دلاری ‌ایران از محل صادرات محصولات غیرنفتی

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: 949 میلیون تن محصول صنایع غذایی به ارزش 1.6 میلیارد دلار در سال گذشته از کشور صادر شد.

ارزآوری 6 میلیا‌رد دلاری ‌ایران از محل صادرات محصولات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید صافدل امروز در نخستین همایش ملی گز در شهرکرد اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که هر روز شاهد رشد صادرات محصولات غیرنفتی از کشور هستیم و امروز با برگزاری این همایش گام مهمی برای رشد و توسعه محصول گز در کشور برداریم.

وی با بیان اینکه رشد تولید و صادرات محصولات غیرنفتی نیازمند تدوین سند راهبردی است، افزود: ما آمادگی آن را داریم که برای تهیه و تدوین سند راهبردی صنعت گز بلداجی کمک‌های لازم را ارائه دهیم.

صافدل، محصولات کشاورزی، صنعتی و خدماتی را از جمله محصولات غیرنفتی کشور برشمرد و گفت: در سال گذشته در بخش کشاورزی 4.2 میلیارد دلار صادرات داشتیم که با احتساب صادرات صنایع غذایی در مجموع 6 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: سیب‌زمینی، میوه و چای مهمترین محصولاتی بوده که بخش بزرگی از صادرات محصولات کشاورزی کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

صافدل با بیان اینکه ایران سومین کشور تولیدکننده بادام جهان است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از مهمترین استان‌های تولیدکننده این محصول است و ما تدابیر ویژه‌ای برای رشد تولید این محصول در نظر داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار و ارقام ارائه شه ایران در میان 60 کشور مهم صادرکننده محصولات غذایی رتبه 30 را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توسعه صدور محصولات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: در همین راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم به طوری که در سال‌های اخیر از رشد بالایی در این حوزه برخوردار شده‌ایم.

صافدل از صادرات 1.6 میلیارد دلاری محصولات صنایع غذایی در سال گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که این رقم در سال 83 ، 224 میلیون دلار بوده است.

وی به رشد دو برابری محصولات صنایع غذایی کشور طی سال 83 تا 91 اشاره کرد و گفت: در سال 83، 519 هزار تن محصول از کشور صادر شد این در حالی است که در سال گذشته این رقم به 949 میلیون تن رسید.

صافدل از اتخاذ تدابیر ویژه در راستای رشد تولید و صادرات گز خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا گز را از محصولات شیرینی تفکیک کنیم و برای رشد صادرات آن تدابیر و تمهیدات لازم را به کار گیریم.

انتهای پیام/68004/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول