اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد

افزایش چشمگیر صادرات محصولات فرهنگی و هنری به خارج کشور

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات فرهنگی و هنری شاهد رشد چشمگیری صادرات محصولات فرهنگی به خارج از کشور خواهیم بود.

افزایش چشمگیر صادرات محصولات فرهنگی و هنری به خارج کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمید صافدل پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد پایانه صادرات محصولات فرهنگی و هنری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه ایران اسلامی از ذخایر ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر برای جامعه بشری محسوب می‌شود اظهار کرد: با وجود اینکه توفیقات بسیار خوبی در عرصه تولید محصولات فرهنگی و هنری داشته‌ایم ولی در عرصه صادرات این محصولات آنگونه که باید عمل نکرده‌ایم.

وی گفت: باید امضای این تفاهم‌نامه که افق‌های جدیدی برای صادرات محصولات فرهنگی و هنری به کشورهای مختلف دنیا می‌گشاید را به فال نیک گرفته و با محوریت قم شاهد برداشته شدن گام‌های بلندی در این عرصه باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از قم بیان کرد: میزان صادرات محصولات فرهنگی در کشور 150 تا 200 میلیون دلار در سال است ولی باید با تقویت ظرفیت‌های موجود در شهرهایی مثل قم و مشهد این میزان را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

وی به مزایای امضای این تفاهم‌نامه اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‌هایی که با امضای این تفاهم‌نامه و ایجاد پایانه صادرات محصولات فرهنگی ایجاد می‌شود شاهد افزایش چشمگیر در میزان صادرات محصولات فرهنگی و هنری خواهیم بود.

صافدل بیان کرد: با این تفاهم‌نامه و ایجاد پایانه شرایط برای صادرات محصولات فرهنگی و صدور مجوز‌های لازم با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/2258/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول