اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کرمان خبر داد

ایجاد پایانه صادراتی در شهرک صنعتی جیرفت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: پایانه صادراتی محصولات جالیزی منطقه جنوب کرمان در شهرک صنعتی جیرفت ایجاد می‌شود.

ایجاد پایانه صادراتی در شهرک صنعتی جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حمید قاسم‌نژاد در دیدار با فرماندار جیرفت اظهار داشت: در این شهرستان به دلیل محصولات قابل توجهی که تولید می‌کند در راستای ساماندهی آن با انجمن گلخانه‌داران منطقه جنوب کرمان و اتاق بازرگانی هماهنگی‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بازارهای روسیه از جمله بازارهای محصولات منطقه جنوب کرمان هستند که با واسطه این محصولات را خریداری می‌کنند، افزود: هیئتی برای مذاکرات رسمی تجاری، بازاریابی و مطالعات بازارهای کشور روسیه با همکاری دانشگاه پیام‌نور عنبرآباد حدود دو ماه آینده به مسکو اعزام می‌شوند تا در آنجا نشستی با اتاق بازرگانی روسیه برگزار شود.

قاسم‌نژاد هدف از این نشست را بازدید از محصولات شهرستان جیرفت ذکر و تصریح کرد: ایجاد پایانه صادراتی این منطقه نیز در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم، محصولات منطقه جنوب کرمان را با بسته‌بندی مناسب بازارهای هدف صادر کنیم.

وی ابراز داشت: در همین راستا هم‌اکنون در پی جانمایی این پایانه در شهرک صنعتی شماره دو جیرفت هستیم و هماهنگی لازم با انجمن گلخانه‌داران منطقه جنوب کرمان و اتاق بازرگانی انجام شده است.

قاسم‌نژاد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه پس از سفر به روسیه بتوان، مراحل واگذاری زمین و ایجاد پایانه صادراتی محصولات جالیزی منطقه جنوب کرمان را آغاز کرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه در محل شهرک صنعتی شماره دو جیرفت سردخانه و انبار و سایر امکانات لازم فراهم است، پس از واگذاری زمین با استفاده از سیستم سورتینگ و بسته‌بندی زمینه صادرات محصولات آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان با بیان اینکه امیدواریم طی سال جاری شاهد حضور طرف‌های تجاری خود در این منطقه باشیم، گفت: در نهایت توسط انجمن مکان ثابتی برای حمل بهترین محصولات گلخانه‌ای به این نقطه، بسته‌بندی و آمادگی برای صدور آنها در نظر گرفته می‌شود.

قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه تنها بازار هدف ما روسیه نیست، بیان داشت: با همکاری دولت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان با کشتیرانی‌های والفجر و جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس از جمله عمان و امارات متحده عربی حمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یک مقطع چند سال قبل بر اساس مصوبه دولت به مدت سه سال حمل رایگان در نظر گرفته شده بود تا محصولات کشاورزی به این کشورها صادر شود، اذعان داشت: پس از مدتی در این کار وقفه ایجاد شد، اما هم‌اکنون با پیگیری‌های انجام شده در پی آن هستیم با استفاده از این مصوبه مردم بتوانند، طرف‌های تجاری خود را در بازارهای هدف پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی منطقه جنوب کرمان را بسیار خوب توصیف و خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه‌ها، آب، برق و سایر خدماتی که واحدهای صنعتی نیازمند آن هستند، توسط این شرکت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار داشت: به نسبت اعتبارات اختصاص داده شده، حمایتی در راستای نوسازی و سرمایه در گردش واحدها انجام شده است.

قاسم‌نژاد تصریح کرد: واحدهایی که فعال بودند از این کمک‌ها استفاده کرده‌اند و می‌توانستیم، توسعه بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم و یا واحدهای بیشتری شکل می‌گرفت، اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی این امر به کندی انجام گرفت.

ابراهیم غنچه‌پور فرماندار جیرفت نیز با توجه به فراهم بودن همه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پایانه صادراتی آمادگی خود و همه مسئولان شهرستان جیرفت را برای همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام کرد.

انتهای پیام/80001/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول