اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت:

نوآموزان جنوب کرمان در 8 پایگاه سنجش سلامت می‌شوند

معاون درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در هشت پایگاه در شهرستان‌های جنوب کرمان آغاز شده است.

نوآموزان جنوب کرمان در 8 پایگاه سنجش سلامت می‌شوند

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی و اختلالات روانی ـ رفتاری دانش‌آموزان، جلوگیری از افت تحصیلی و تأمین بهداشت روانی خانواده و بروز مشکلات بعدی و پیشرفت عوارض در نوآموزان هر ساله در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح سنجش سلامت در سراسر کشور انجام می‌شود. محمدی تصریح کرد: سال گذشته این طرح بر اساس شناسنامه سلامت جدید و بسته خدمتی سلامت نوجوانان و جوانان در تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های زیرپوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مرحله اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: به ترتیب در شهرستان‌های جیرفت 3 هزار و 220 دانش‌آموز، عنبرآباد یک‌هزار و 220 نفر، کهنوج یک‌هزار و  692 نفر، قلعه‌گنج یک‌هزار و 382 نفر، منوجان یک‌هزار و 68 نفر، فاریاب 567 نفر و رودبار یک‌هزار و 735 نفر مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تعداد پایگاه‌های ثابت در شهرستان‌های جنوب کرمان در سال گذشته و سال جاری در راستای اجرای این طرح گفت: در شهرستان جیرفت سال گذشته یک پایگاه و سال جاری دو پایگاه فعال است و در سایر شهرستان‌های جنوبی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سال جاری یک پایگاه فعالیت دارد.

محمدی اذعان داشت: در شهرستان جیرفت این طرح در سال جاری از 11 خرداد ماه در دو پایگاه ثابت به مرحله اجرا درآمده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، ارزیابی‌ها طی دو مرحله شامل مرحله مقدماتی و مرحله تخصصی است.

وی افزود: مرحله مقدماتی ارزیابی نوآموزان در زمینه بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد به سن، معاینات اختلال‌های دهان و دندان، جلدی، اختلال رفتاری و معاینات پزشک عمومی است و در مرحله تخصصی با توجه به ضرورت برای بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص و یا سایر نیروهای تخصصی برای انجام معاینات بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و... ارجاع می‌شود.

محمدی با اشاره به مکان‌های پایگاه سنجش در شهرستان جیرفت اظهار داشت: پایگاه شماره یک در دبستان پسرانه شاهد روبه‌روی دانشگاه آزاد و پایگاه شماره دو در دبستان پسرانه سماء جنب اداره پست و زمان پذیرش از ساعت 8 تا 12 است.

انتهای پیام/80002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول