اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان آغاز شد

پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کردند.

فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در خوزستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خوزستان برای سال تحصیلی 93 ـ 92  آغاز شد.

مراسم نمادین آغاز این طرح با حضور رحمان فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دبستان آیت‌الله بهبهانی واقع در خیابان پهلوان غربی کیانپارس انجام شد.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان که از امروز یکم خردادماه آغاز شده است تا 31 تیرماه به مدت دو ماه در پایگاه‌های مشخص شده در سراسر استان خوزستان انجام می‌شود.

در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان بدو ورود به دبستان در دو مرحله مقدماتی و تشخیصی و در 13 زمینه بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان، معاینات عمومی، ستون فقرات و فشار خون مورد ارزیابی و سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت بدون مشکل ارزیابی شوند، برای ثبت‌نام به مدارس عادی و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه‌های عنوان شده قرار بگیرند، به‌منظور تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نوآموزان پس از انجام ارزیابی‌ها، شناسنامه سلامت دریافت خواهند کرد تا در مدارس ارجاع داده شده ثبت‌نام کنند.

ارائه شناسنامه سلامت برای نوآموزان اجباری است و خانواده‌ها باید در زمان اجرای طرح با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت وضعیت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان خود را ارزیابی کنند تا در صورت وجود مشکل تا آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به رفع آن از طریق مراکز تخصصی اقدام کنند.

انتهای پیام/72010/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول