اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان خبر داد

ایجاد 9 پایگاه سنجش برای ارزیابی نوآموزان در استان زنجان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: 9 پایگاه ثابت و سیار سنجش برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان زنجان وجود دارد.

ایجاد 9 پایگاه سنجش برای ارزیابی نوآموزان در استان زنجان

رضا ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان هدف از تاسیس مرکز جامع توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) زنجان را ارائه یک کار تیمی و گروهی دانست و اظهار داشت: اگر در خدمات درمانی کار تیمی و گروهی مدنظر باشد، مطمئناً نتیجه‌بخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های سنجش باید از کارشناسان و متخصصین برای رفع مشکل دانش‌آموزان به صورت گروهی استفاده شود، تصریح کرد: تا زمانی که در زمینه درمان و سنجش کودکان کار به صورت فردگرایی و انحصاری باشد درمان موثر نخواهد بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز جامع توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان تنها مرکزی است که به صورت منسجم تاسیس شده است، افزود: امیدواریم با تجهیز کامل این مرکز خدمات مناسبی به همشهریان ارائه شود.

وی با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) یک مرکز تشخیص، آموزشی و درمانی است، تصریح کرد: کارشناسان در این مرکز خدمات توانبخشی به کودکان معلول ارائه می‌دهند.

ربیعی ادامه داد: افراد می‌توانند در دو نوبت صبح و بعدازظهر در این مرکز حاضر شوند.

وی با بیان اینکه در مرکز جامع توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) برنامه‌های آموزشی برای کودکان دارای اختلالات یادگیری ارائه می‌شود، تصریح کرد: همچنین برنامه‌های تشخیص سنجش این مرکز برای نوآموزان بدو ورود به دبستان آغاز شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان اضافه کرد: در این مرکز کارشناسان بینایی‌سنجشی، شنوایی‌شناسی، آزماینده‌های هوش و آمادگی تحصیلی نسبت به تشخیص مشکلات دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 93-92 جای‌دهی مناسب آموزشی انجام شده است، تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان و پایه اول ابتدایی باید در پایگاه‌های سنجش و طرح آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

ربیع با اشاره به اینکه برنامه نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود، گفت: در مرکز جامع توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) آزمون‌های مقدماتی و تخصصی برای نوآموزان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 93-92 تعداد دانش‌‌آموزان پایه اول ابتدایی 17 هزار دانش‌آموز خواهد بود، گفت: در استان زنجان 9 پایگاه ثابت و سیار سنجش برای نوآموزان بدو ورود به دبستان وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با بیان اینکه از 9 پایگاه سنجش برای نوآموزان بدو ورود به دبستان سه پایگاه ثابت در شهر زنجان است، گفت: سه پایگاه سیار از شهر زنجان به مناطق فاقد پایگاه سنجش اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین سه پایگاه ثابت و سیار در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و خدابنده وجود دارد تا مناطق اطراف را زیر پوشش قرار دهند.

ربیع تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه سلامت در سال تحصیلی 93-92 برای پایه اول ابتدایی در مدارس ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/73008/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول