اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان زنجان

دبیر اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از هفتم خرداد‌ماه در زنجان آغاز شده است.

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن زنگنه ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی 93 - 92 از هفتم خردادماه در پایگاه مرکز توانبخشی در انتهای خیابان صدر جهان زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز از 11 خردادماه در دو پایگاه شهید محمدی و پایگاه رودکی آغاز می‌شود، تصریح کرد: این طرح تا پایان شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به اینکه در طرح سنجش اولیای نوآموزان، ابتدا باید برای نوبت‌دهی به پایگاه سنجش مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: پس از این مرحله اولیا در موعد مقرر شده به درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی مراجعه ‌کنند.

وی ادامه داد: نوآموزان در درمانگاه‌های مراکز بهداشتی و درمانی تحت ارزیابی‌های پزشکی، دندانپزشکی و سلامت قرار می‌گیرند.

زنگنه با بیان اینکه نوآموزان باید پس از حضور در مراکز بهداشتی و درمانی برای ارزیابی‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی به پایگاه سنجش مراجعه کنند، گفت: در این مرحله اگر نوآموزان مشکلی نداشته باشند به مدرسه محل ثبت‌نام معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر نوآموزان در پایگاه سنجش دارای مشکل بینایی، شنوایی یا تست هوش باشند به پایگاه تخصصی ارجاع داده می‌شوند، تصریح کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده در پایگاه تخصصی، نوآموزان بدو ورود به دبستان مجدداً به پایگاه سنجش ارجاع داده می‌شوند.

دبیر اجرایی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به تاریخ تولد نوآموزان اشاره کرد و افزود: متولدین نیمه دوم سال 85 و نیمه اول سال 86 برای آغاز مراحل ثبت‌نام پایه اول ابتدایی و ارزیابی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

وی به آمار نوآموزان سال تحصیلی 93 - 92 اشاره کرد و گفت: کل آمار نوآموزان بدو ورود به دبستان استان زنجان و مناطق چهارده‌گانه آموزش و پرورش 17 هزار نوآموز است.

زنگنه ادامه داد: اگر نوآموزان به علت خجالتی بودن یا به هر دلیلی با آزماینده‌های شنوایی، بینایی و آمادگی تحصیلی پایگاه‌های سنجش همکاری نکنند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا با کمک دستگاه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتها پیام/73008/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول