اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم خبر داد

سنجش سلامت جسمانی 1400 نوآموز شهرستان جم

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم از سنجش سلامت جسمانی 1400 نوآموز شهرستان جم خبر داد.

سنجش سلامت جسمانی 1400 نوآموز شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین اسکندری صبح امروز در آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در جم اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تاثیرگذار است که در تمام جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کند و تقریبا تمام خانواده‌ها به نوعی با این نهاد در ارتباط هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی این پایگاه‌ها افزود: این پایگاه‌ها از امروز در پایگاه سنجش واقع در دبستان حضرت رقیه (س) آغاز شده است که امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 92/93 با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان اجرا می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در 2 مرحله شامل مرحله مقدماتی و مرحله تخصصی است.

وی اضافه کرد: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه‌گیری توده بدنی، وزن و قد و اختلال رفتاری است.

اسکندری یادآور شد: مرحله معاینه بالینی و تخصصی نیز در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع، نوآموز برای بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس از دریافت شناسنامه سلامت به دبستان موردنظر معرفی می‌شوند. رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم خاطر نشان کرد: هدف اصلی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، پیشگیری از بروز بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی است که باید به نحو دقیق و مطلوب صورت گیرد.

اسکندری از سنجش سلامت جسمانی 1400 نوآموز شهرستان جم خبر داد و ابراز داشت: روزانه 38 تا 40 نفر از نوآموزان مورد سنجش قرار می‌گیرند که پیش‌بینی می‌شود تعداد 1400 نوآموز برای سنجش به این پایگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول