اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی 13 پایگاه سنجش نوآموزان در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: بیش از 13 پایگاه به شکل ثابت و سیار تابستان امسال در استان طرح ملی سنجش را اجرایی می‌کنند تا نوآموزان با آمادگی بهتر وارد دبستان شوند.

راه‌اندازی 13 پایگاه سنجش نوآموزان در اردبیل

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد:‌ طرح ملی سنجش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش و پرورش اجرا می‌شود و اجرای این طرح از اول تیرماه در 13 پایگاه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان اردبیل صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ‌از این 13 پایگاه هشت پایگاه ثابت و پنج پایگاه سیار است که پایگاه‌های سیار در مناطق عشایری و روستایی اقدام به سنجش نوآموزان بدو ورود به اول ابتدایی می‌کنند.

محمودزاده از دایر شدن چهار پایگاه در شهرستان اردبیل، یک پایگاه در مشگین‌شهر، یک پایگاه در پارس‌آباد، یک پایگاه در خلخال و یک پایگاه دیگر در گرمی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها از اول تیرماه پذیرای اولیا و دانش‌آموزان بدو ورود به کلاس اول ابتدایی هستند تا بتوانند با ارزیابی سلامت نونهالان و صدور شناسنامه سلامت برای آنها زمینه تحصیل مناسب این آینده‌سازان فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد: کودکانی که دارای مشکلات مختلف اعم از جسمی، روحی، روانی، تحصیلی و تربیتی باشند مورد مداوا و تحت نظر قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز و دارا بودن مشکلات حاد در مدارس استثنایی مشغول تحصیل شوند.

*95 درصد معلمان به صورت تخصصی و بومی سازماندهی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان با یادآوری اینکه در نقل و انتقال فرهنگیان مشکل حاد و خاصی وجود ندارد، اضافه کرد: اولویت ما در نقل و انتقال سازماندهی معلمان در مناطق سکونتی و حداقل جوار منطقه‌ای است که در این زمینه سال گذشته با بخش عظیمی از نقل و انتقال موافقت شد.

وی گفت:‌ امسال نیز تلاش می‌کنیم تا حد 95 درصد نقل و انتقال معلمان به صورت تخصصی و با اولویت بومی انجام شود.

محمودزاده در مورد تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و طرحی افزود: به جز 88 نفر نیروی کار معین بقیه نیروهای آموزش و پرورش به پیمانی تبدیل شده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم معلمانی که در نزدیک‌ترین محل سکونت خود زندگی می‌کنند، معلمانی هستند که با انگیزه بیشتر و راحت‌تر می‌توانند در امر تدریس و تحصیل دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/62005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول