اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر:

بیش از 31 هزار نفر در ملایر سنجش غربالگری شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از انجام سنجش غربالگری فشار خون 31 هزار و 683 نفر در طول مدت طرح در ملایر خبر داد.

بیش از 31 هزار نفر در ملایر سنجش غربالگری شدند

اکبر غلامعلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه طرح سنجش و غربالگری فشار خون همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته در شهرستان ملایر اجرا شد، افزود: تعداد جمعیت شهرستان که زیر پوشش این طرح قرار دارند 123 هزار و 626 نفر است.

 وی گفت: از این تعداد 71 هزار و 751 نفر جمعیت شهری و 51 هزار و 875 نفر جمعیت روستایی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه در اجرای طرح از 14 تا 22 اردیبهشت ماه در شهرستان ملایر همه مراکز بیمارستانی و بهداشتی برای اجرای طرح آماده بود، گفت: در این راستا در این مدت تعداد 10 هزار و 382 نفر از جمعیت شهری زیر پوشش و 21 هزار و 300 نفر از جمعیت روستایی زیر پوشش طرح با مراجعه به مراکز تست غربالگری فشار خون را انجام دادند.

وی گفت: در طول اجرای طرح در شهرستان ملایر، شش بیمارستان و درمانگاه ، 25 مرکز روستایی، 102 خانه بهداشت، 17 مرکز و پایگاه شهری  و دو تیم سیار در این طرح فعال بوده است.

غلامعلیان افزود: همه تجهیزات شامل فشارسنج، قدسنج، ترازو و... به تعداد مورد نیاز در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفت و این طرح به مدت سه ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: درصد مراجعین روستایی زیر پوشش در طی یک هفته اعلام شده 41.30 درصد مراجعین جمعیت شهری زیر پوشش 14.48 درصد بوده است که شهرستان ملایر از نظر مراجعه جمعیت زیر پوشش روستایی در استان رتبه دوم را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در زمینه اجرای طرح شهرداری ملایر نیز همکاری خوبی با شبکه بهداشت و درمان در اطلاع‌رسانی و نصب بنر در سطح شهر داشته است و همچنین بنرها و اطلاعیه‌های طرح در همه مراکز بهداشتی شهری و روستایی نصب شده است.

انتهای پیام/89013/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول