اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوزستان و خلق حماسه سیاسی/ 32

انتخابی از جنس عمل/ رئیس جمهوری صادق می‌خواهیم

با نواختن زنگ تبلیغات انتخابات، انتظارات مردم گوشه و کنار استان خوزستان نیز رنگ و بویی متفاوت‌تر پیدا کرده که صداقت در اولویت آن ا‌ست.

انتخابی از جنس عمل/ رئیس جمهوری صادق می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهد آمد و شد کاندیداها و یا اعضا و طرفداران آن‌ها به استان خوزستان هستیم.

استان خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه منابع انرژی محسوب و به همین دلیل در همه دوره‌ها کاندیداهای ریاست جمهوری این استان را جزو اولین مقصد سفرهای انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند.

کاندیداها در جریان سفرهای تبلیغاتی خود به خوزستان وعده‌های مختلفی را چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به مردم داده و برخی‌هاشان نیز حاضرند ضمانت هم برای تحقق وعده‌های خود ارائه کنند.

در همین راستا سری به گوشه و کنار استان زده‌ و خواسته‌ها و انتظارات مردم را از رئیس جمهور آینده جویا شدیم.

 

*آمار بیکاری بالاست

صادق 27 ساله شهروند شهرستان شوش است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: انتظاری که از رئیس‌جمهور آینده دارم این است که بتوانم با یک راهکار درست و عملی زمینه اشتغال جوانان را مهیا کند.

وی با تاکید بر بیکاری بسیاری از جوانان این منطقه گفت: شهرستان با توجه به اینکه جمعیت جوانی دارد دارای آمار بیکاری زیادی بوده که این امر باعث بروز ناهنجاری‌هایی شده است.

دیگر دانشجوی خوزستانی تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال در استان بسیار بالاست و باید دولت آینده بتواند با برنامه‌ریزی مدون اشتغال جوانان را به ارمغان بیاورد.

 

*مهار گرانی مدنظر باشد

حمید 36 ساله که در اداره برق شهرستان حمیدیه مشغول به کار است گفت: رئیس‌ جمهور باید به گرانی توجه داشته باشد و بتواند از تورم به وجود آمده در سال‌های اخیر بکاهد.

وی افزود: بسیاری از افراد که دارای حقوق پائینی هستند امروزه دچار مشکلات زیادی ناشی از تورم و گرانی شدند.

این مرد میانسال با بیان اینکه دو جوان تحصیل کرده بیکار دارد خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل اشتغال به دغدغه‌ای برای همه خانواده‌ها تبدیل شده و در هر خانواده‌ای می‌توان حداقل یک تحصیل‌ کرده بیکار را مشاهده کرد.

دیگر شهروند اندیمشکی خاطرنشان ‌کرد: انتظار داریم که منتخب ملت به وعده‌های خود در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و به ویژه اشتغال عمل کند.

*تعریف خوب در زمینه اشتغال، ورزش و رفاه برای جوانان

حسین 21 ساله دانشجوی رشته مهندسی نیز در این باره گفت: باید کاندیداها به این نکته توجه داشته باشند که به وعده‌های خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: رئیس‌ جمهور آینده باید تمام قول‌هایی که به مردم می‌دهد را عملی کند و این امر بسیار مهم  است.

این شهروند شادگانی توجه ویژه به جوانان را از رئیس‌ جمهور آینده خواستار شد و افزود: دولت آینده باید تعریف خوبی برای جوانان در همه زمینه‌ها به‌ویژه اشتغال، ورزش و رفاه آن‌ها داشته باشد.

 

*کاندیداها به کلی‌گویی نپردازند

مرضیه 32 ساله کارمند نیز در همین راستا گفت: از کاندیداها می‌خواهم که در بیان برنامه‌های خود از کلی گویی بپرهیزند.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که مسائل اقتصادی از جمله بیکاری، تورم و ... در کشور وجود دارد و از کاندیداها انتظار می‌رود به کلی گویی در خصوص این مشکلات نپردازند.

*اشتغال زمینه‌سازی شود

شهروند شهرستان آغاجاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین شهرستان اضافه کرد: من و هم سن و سالانم انتظار و توقع بالایی از مسئولان به‌ویژه شخص رئیس جمهور نداریم اما همین که مسائلی چون اشتغال زمینه سازی شود کافی‌ است.

وی چنین عنوان کرد: رئیس جمهور باید جوانان را درک کرده و آینده‌ای تاریک و مبهم را پیش‌روی جوانان نگذارد.

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول