اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

نامزدهای ریاست جمهوری در بیان مشکلات، خدمات نظام را زیر سؤال نبرند

امام جمعه چرام گفت: نامزدهای ریاست جمهوری در بیان مشکلات موجود آنقدر زیاده‌‌روی و مبالغه نکنند که تمام خدمات 34 ساله نظام را زیر سؤال ببرند که این یک نوع جفا در حق نظام و اسلام است.

نامزدهای ریاست جمهوری در بیان مشکلات، خدمات نظام را زیر سؤال نبرند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی، عبادی این هفته تنها راه سعادت کشور را ادامه راه امام خمینی (ره ) دانست.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که همه باید بدانیم تجلیل و گرامی‌داشت یاد امام (ره ) تجلیل از شخص امام نیست بلکه تجلیل از تمام خوبی‌ها و نماد اسلام واقعی است، اظهار کرد: ما با عشق ورزیدن به امام (ره ) در اصل به اسلام و مکتب اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام زنده نگه داشتن اسلام اصیل است.

وی افزود: ما هرچه از زمان رحلت امام (ره ) فاصله می‌گیریم باید یاد و افکار و مکتبی را که برای ما به ارمغان آورد را زنده‌تر نگه داریم چرا که عده‌ای بر این باور هستند که با گذشت زمان‌های متمادی از رحلت امام می‌توان افکار و عقاید او را تحریف کرد تا به این طریق جامعه اسلامی را به انحراف کشاند.

این مسئول مبارزه با استکبار و مقاومت بر اصول و عقاید اسلامی در هر شرایطی را از مشخصه‌های راه امام (ره) ذکر کرد و گفت: امام از همان ابتدای قیام کار خود را فقط برای خدا شروع کرد و هدفش ایجاد حکومتی مبتنی بر احکام و فرامین اسلام بود و در این باره با هیچکس تعارف نداشت و هرگاه احساس می‌کرد اسلام و احکام آن در خطر انحراف قرار دارد با جدیت با آن برخورد می‌کرد و در مقابل آن می‌ایستاد.

حجت‌الاسلام طزری تصریح کرد: اگر ما بخواهیم به آبادى کشور و به پیشرفت علم برسیم و اگر بخواهیم در قافله چالش‏‌هاى گوناگون مادى دنیا، مسأله تجارت، مسأله کشاورزى و دیگر مسائل پیشرفت کنیم، راهش این است که خط امام (ره) را دنبال کنیم.

 * 15 خرداد تجلی  پیوند مستحکم ملت و امام، به برکت اسلام بود

خطیب جمعه چرام در ادامه با اشاره به اینکه 15 خرداد امسال مصادف است است با سالروز شهادت امام کاظم (ع) شهادت این امام همام را به محضر فرزند بزرگوارش امام رضا و مردم ایران تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد که از رهروان راستین این امام همام باشیم.

وی با یادآوری اینکه در حادثه 15 خرداد سال 42 آنچه که نمود عینی داشت و رژیم هم باور نمی‌کرد پیوند مستحکم بین ملت و امام (ره ) بود، عنوان داشت: بعد از دستگیری امام در شب 15 خرداد رژیم گمان می‌کرد که مردم در سوگ امام اشکی خواهند ریخت و او را فراموش خواهند کرد اما نمی‌دانستند که امامی که قیام خود را بر اساس مکتب اسلام شروع کرده است در دل و جان مردم جای دارد و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی فراموش شدنی نیست.

امام جمعه چرام خاطرنشان کرد: قیام 15 خرداد نشان داد آنچه برای مردم در رأس همه امور قرار دارد اسلام است و هر کس که بخواهد در مقابل اسلام بایستد مردم با تمام توان و جان خویش در مقابل آنان خواهند ایستاد.

*کسی که تخریب دیگران را پله‌ای برای بالا رفتن خود قرار دهد مصداق بارزی از بی‌تقوایی است

طزری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که کم‌کم به روز موعود و تجلی حماسه سیاسی نزدیک می‌شویم و امروز نامزدهای ریاست جمهوری در حال تبلیغ و معرفی برنامه‌های خود هستند، آنچه را که نامزدها و هواداران آن‌ها باید متوجه باشند این این دانست که نباید برای بالا بردن خود و مطرح کردن خود در جامعه از تخریب کردن رقبای دیگر استفاده کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام اضافه کرد: کسی که تخریب دیگران را پله برای بالا رفتن خود قرار دهد مصداق بارزی از بی‌تقوایی را انجام داده است بنابراین بسیار مواظب باشیم که فقط نامزد خود را معرفی کنیم و استعدادها و لیاقت‌های او را بیان کنیم.

وی نکته دیگری که نامزدها باید متوجه باشند را این موضوع ذکر کرد که نامزدها مبادا در بیان مشکلات موجود آنقدر زیاده‌‌روی و مبالغه کنند که تمام خدمات 34 ساله نظام را زیر سؤال ببرند که این یک نوع جفا در حق نظام و اسلام است.

امام جمعه چرام متذکر شد: اگر چه می‌پذیریم که امروز نظام ما با مشکلاتی چون گرانی و بیکاری مواجه است اما در مقابل آن، خدمات بسیاری نیز انجام داده است که مشکلات در مقابل خدمات بسیار ناچیز و بی‌مقدار است.

انتهای پیام/82002/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول