اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

انتخابات شوراها تحت‌الشعاع ریاست جمهوری قرار نگیرد

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: شوراهای اسلامی مدیریت کف جامعه را به عهده دارند، بنابراین نباید این انتخابات تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

انتخابات شوراها تحت‌الشعاع ریاست جمهوری قرار نگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در سخنانی اظهار کرد: اقتدار و مصونیت نظام و کشور بستگی به شرکت و حضور گسترده مردم در انتخابات دارد بنابراین تمام اقشار جامعه باید برای تحقق این امر مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مسامحه در انتخابات از گناهان نابخشودنی است، افزود: در این راستا بهترین مصداق مقوله امر به معروف در انتخابات شکل می‌گیرد.

امام جمعه کازرون گفت: شورای نگهبان به وظایف خطیر خود عمل و هشت نفر را برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید صلاحیت کرد و اکنون وظیفه تمام مردم و اقشار جامعه است که اصلح را از میان آنان برگزیند.

خرسند با بیان اینکه انتخابات یک امر تلقینی نیست، افزود: مردم در انتخاب افراد چه برای پست ریاست جمهوری و چه برای شوراها باید به تخصص و صلاحیت آنان دقت کرده و از تعصب و قوم‌گرایی در این امر مهم پرهیز کنند.

وی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خواست برای جلب توجه مردم وعده‌های توخالی ندهند و خودشان را منجی معرفی نکنند.

این مسئول تصریح کرد: کاندیداها مواظب باشند که سخنانشان منطبق بر واقعیات، صمیمی و متکی بر اطلاعات درست و صادقانه باشد و از سیاه‌نمایی و کدورت‌ورزی و حالت انتقام‌جویانه دوری کنند.

خرسند به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی اشاره کرد و افزود: چند روزی است رسانه‌های خارجی درباره این موضوع که مقام معظم رهبری بر فرد خاصی نظر دارند به تبلیغ می‌پردازند در صورتی که معظم‌له بارها اعلام فرمودند که مانند مردم یک رأی بیشتر ندارند و کسی نیز از آن خبر ندارد.

خطیب نماز جمعه کازرون با بیان اینکه انتخابات شوراها نباید تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد، گفت: مدیریت یک شهر و روستا در دستان منتخبان شوراها است بنابراین در این راستا مردم باید به دور از تعصبات قومی و فامیلی به فرد متدین، متخصص و کارشناس مسائل شهری رأی بدهند.

وی در ادامه از مردم خواست از دادن تک‌رأی به کاندیداهای شوراهای اسلامی پرهیز کنند و به تعدادی که نیاز شهر و روستا است رأی دهند.

خرسند در بخش پایانی سخنان خود به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: امام حق بزرگی بر گردن بشریت، امت اسلامی و به ویژه ملت ایران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کازرون گفت: امام خمینی (ره) اسلام را از کنج عزلت و انزوا به متن زندگی بشر وارد کرد و امروزه به برکت انقلاب اسلامی تبدیل به یک قطب جهانی شده است.

وی به ویژگی استکبارستیزی امام اشاره کرد و گفت: امام ذره‌ای در مقابل قدرت‌های استکباری سازش نکردند و امروزه نیز این ویژگی در مقام معظم رهبری نمایان است.

انتهای پیام/2448/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول