اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سرایان خبر داد

اجرای طرح نشاط معنوی در 5 بقعه متبرکه سرایان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان گفت: طرح نشاط معنوی برای جوانان و نوجوانان در پنج بقعه متبرکه شهرستان سرایان اجرا می‌شود.

اجرای طرح نشاط معنوی در 5 بقعه متبرکه سرایان

حجت‌الاسلام جواد طلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با طرح نشاط معنوی اظهار کرد: این طرح با هدف بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با تقویت و ارتقاء بنیه اقتصادی، دینی و اخلاقی برگزار می‌شود.

وی گفت: سوق دادن جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به ویژه حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف این طرح است.

آغاز ثبت‌نام طرح نشاط معنوی از 10 خرداد‌ماه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان با بیان اینکه ثبت‌نام نوجوانان و جوانان از 10 خرداد‌ماه آغاز و تا 20 خرداد‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: گستره اجرای طرح نشاط از 30 اردیبهشت‌ماه تا 25 مرداد‌ماه است.

طلایی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در شهرستان سرایان در پنج امامزاده اجرا می‌شود، عنوان کرد: این امامزادگان شامل امامزاده سلطان کریم‌شاه، سلطان مصیب، سلطان ابوالقاسم، سید محمد و اباذر ازدک است.

وی گفت: طرح نشاط معنوی برای مقاطع سنی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برای خواهران و برادارن برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی از 25 تا 31 مرداد‌ماه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان از آغاز طرح نشاط معنوی از هشت تیر‌ماه خبر داد و افزود: این طرح تا 25 مرداد‌ماه ادامه دارد و مراسم اختتامیه این طرح از 25 تا 31 مرداد‌ماه است.

طلایی یادآور شد: کتاب‌هایی که به دانش‌آموزان سنین هفت تا 18 سال در طرح نشاط معنوی آموزش داده می‌شود شامل کتاب الفبا تا خدا برای دوره ابتدایی، سی‌راه بی‌نشانه برای مقطع راهنمایی، نردبا‌ن‌ها و پرتگاه‌های زندگی برای مقطع متوسطه است.

این مسئول با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی به شرکت‌کنندگان علاوه بر آموزش کتاب‌های ذکر شده آموزش‌های دیگری داده می‌شود، اذعان داشت: در این طرح به شرکت ‌کنندگان آموزش قرآن کریم، روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه، مفاهیم آموخته ‌می‌شود و دوره‌های آموزشی‌ - هنری نیز برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان متذکر شد: در طرح نشاط معنوی در شهرستان سرایان برنامه‌های تربیتی مانند تشکیل جلسات اخلاقی به صورت هفتگی، حضور فعال دانش‌آموزان در برنامه‌های ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی در ماه‌ مبارک رمضان، نماز جمعه و جماعت اجرا می‌شود.

طلایی در پایان خاطر نشان کرد: جلسات ادعیه، مناجات‌خوانی، برنامه‌های ورزشی و اردویی نیز برای شرکت‌کنندگان در این طرح برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول