اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر عمران اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

آغاز عملیات کف‌سازی صحن آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مهندسی و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از آغاز عملیات کف‌سازی صحن آستان مقدس شهدای باقریه به مساحت 5 هزار مترمربع خبر داد.

آغاز عملیات کف‌سازی صحن آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حامد خزاعی اظهار داشت: عملیات کف‌سازی صحن آستانه مبارکه شهدای باقریه بیرجند به مساحت تقریبی 5 هزار مترمربع آغاز و یک میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 80 درصدی واحدهای تجاری آستانه مقدس باقریه گفت: 14 واحد تجاری به مساحت 600 مترمربع پیشرفت فیزیکی 80 درصدی داشته که اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال اعتبار تاکنون هزینه شده است.

مسئول دفتر مهندسی و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح جامع آستانه مبارکه شهدای باقریه در اواخر سال 89 مصوب شد و اجرای کامل طرح جامع این مکان مقدس نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است.

خزاعی با اشاره به طرح جامع این آستانه مبارکه افزود: این طرح دارای شش بخش است که بخش اول فضای زیارت آن است که شامل گنبدخانه، شبستان آقایان، شبستان بانوان، کفشداری برادران و خواهران، اتاق صوت، انبار، وضوخانه روباز و گلدسته و ضریح به مساحت 5 هزار مترمربع است.

وی بخش صحن و سرای طرح را شامل فضای سبز، آبنما، صحن فراغتی، صحن زیارت، گلدسته، اطلاعات و نگهبانی به مساحت 18 هزار مترمربع عنوان کرد.

مسئول دفتر مهندسی و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی فضای خدماتی و پذیرایی را شامل سالن پذیرایی، فضای سنتی، آشپزخانه، انبار مواد غذایی، سردخانه، شست‌وشوی ظروف، انبار ظروف، سلف سرویس غذاخوری، پذیرش، بوفه و واحدهای تجاری به مساحت یک‌هزار مترمربع عنوان کرد.

خزاعی گفت: فضای اقامتی شامل اقامت جمعی، سوئیت اقامتی، لابی، راهرو، تراس، انبار و فضای تفریحی را به مساحت یک‌هزار و 500 مترمربع شامل می‌شود.

وی گفت: کنترل و پذیرش، سمعی و بصری و نمایش فیلم، مخزن فیلم، کلاس‌های آموزشی، سالن کتابخانه، اتاق مجلات و نشریات، پذیرش و امانات، مخزن کتاب، مدیریت فرهنگی و پایگاه بسیج، سالن نمایش و اجتماعات، فضای نمایشگاهی، آرشیو و انبار به مساحت یک‌هزار مترمربع در قالب فضای فرهنگی قرآنی است.

مسئول دفتر مهندسی و عمران اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: بخش شش شامل احداث پارکینگ طبقاتی و روباز به مساحت 5 هزار و 100 مترمربع است.

خزاعی گفت: عمران و آبادانی این اماکن مقدس از جمله اولویت‌های این اداره کل است و برای تعمیر و تجهیز امامزادگان استان، مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم، همکاری هیئت امنا و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی لازم و ضروری است.

وی افزود: تاکنون طرح جامع  23 امامزاده تصویب و در دستور کار قرار گرفته که بعد از تامین اعتبار و بر اساس نیاز بقعه و اولویت‌ها نسبت به طراحی نقشه‌ها و اجرای آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول