اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان ‌جنوبی:

30 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی مجهز به کتابخانه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌ جنوبی گفت: 30 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی مجهز به کتابخانه است.

30 بقعه متبرکه خراسان‌ جنوبی مجهز به کتابخانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مؤمنی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان‌‌ جنوبی اظهار داشت: اماکن متبرکه و امام‌زادگان خراسان‌ جنوبی با توجه به میزبانی جمعیت کثیری از مردم در مناسبت‌های مختلف ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.

وی ادامه داد: از 70 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی 30 بقعه دارای کتابخانه فعال است و همچنین یک کتابخانه مجهز در اداره ‌کل اوقاف استان نیز راه‌اندازی شده است.

* راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کتاب در آستانه شهدای باقریه

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: با توجه به حضور جمعیت کثیر مردم در مناسبت‌های مختلف در این مکان متبرکه پیشنهاد می‌شود نمایشگاه دائمی کتاب در این مکان راه‌اندازی شود.

مؤمنی ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل دسترسی به کتب به ویژه کتب دینی دستگاه بلوتوث برای 20 امامزاده استان خریداری شده و در یک نرم‌افزار 200 کتاب آماده ارسال قرار گرفته است.

وی از برگزاری سه مسابقه کتاب‌خوانی در این مجموعه خبر داد و اظهار داشت: مسابقه کتاب‌خوانی قرآن و نهج‌البلاغه هم‌اکنون در این مجموعه در حال برگزاری است.

* راه‌اندازی کتاب‌خوانی دیجیتال در بقاع استان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: این مجموعه قصد دارد کتابخانه دیجیتال در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی کند که بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند از جمله این بقاع است.

* بازدید 500 هزار نفر از بقاع متبرکه استان

مؤمنی گفت: در ایام نوروز سال گذشته 500 هزار نفر از بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی بازدید کرده‌اند و این ظرفیت بزرگی برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول