اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری دوره آموزشی محقق شد

آموزش 300 خادم بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: نخستین همایش یک روزه دوره آموزشی خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی با حضور 300 نفر از خدام و اعضای هیئت امنای این اماکن متبرکه به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی برگزار شد.

آموزش 300 خادم بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون بقاع و اماکن متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین این دوره آموزشی که در بیرجند برگزار شد، به نقش خادمان در مجموعه بقاع متبرکه استان اشاره کرد و اظهار داشت: خادمان نقش کلیدی در بقاع متبرکه دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی عباسی به برنامه‌های اصلی این همایش یک روزه اشاره کرد و افزود: این دوره آموزشی حول سه محور مباحث مدیریتی بقعه، مسائل حفاظتی و حراستی و بخش عمران و مسائل فنی بقاع برگزار می‌شود تا خدام با این مسائل که دارای اهمیت زیادی است بیشتر آشنا شوند.

وی جلب زائران به بقاع متبرکه و فراهم آوردن زمینه‌های رفاه و آسایش بیشتر زائران در بقاع را یکی از اهداف این مجموعه عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف نیاز است که خادمان بقاع آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون بقاع و اماکن متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از حضور معاون بقاع و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در برنامه عصر این همایش خبر داد و افزود: البته جلسه صبح به دلیل لغو پروازها محقق نشد.

عباسی با بیان اینکه باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اظهار داشت: مجموعه اوقاف و امور خیریه برنامه‌های زیادی را برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرده است.

این دوره آموزشی که با استقبال خدام و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار شد تا عصر امروز ادامه دارد و در این مدت افراد شرکت کننده با شیوه‌های مدیریت بقاع و مسائل حفاظتی بقاع که از اهمیت بالایی برخوردار است بیشتر آشنا می‌شوند.

در خراسان‌جنوبی 67 امام‌زاده مدفون هستند که مزار این امام‌زادگان محل تجمع عاشقان اهل‌بیت(ع) قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول