اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری دعای پرفیض عرفه در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری دعای عرفه در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان بیرجند خبر داد.

برگزاری دعای پرفیض عرفه در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مومنی‌مقدم صبح امروز در جمع فعالان مداحان و سخنرانان خراسان جنوبی اظهار داشت: روایات فراوانی درباره اعمال روز عرفه و هنگام وقوف در عرفات، به ویژه کیفیت دعا در آن موقف نقل شده است.
وی افزود: بخشی از آنها در مورد دعاهای آن روز، مانند دعای عرفه امام حسین و دعای امام سجاد(ع) است و بخشی نیز در اهتمام و ترغیب به دعا کردن به دیگران است، به گونه‎ای که برخی شاگردان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه هم خود را در آن سرزمین که دعاها در آن مستجاب است، صرف دعا برای غیر می‎کردند.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: دعا تنها چیزی است که خدا آن را به انسان تملیک کرده است.
انسان جز دعا و تضرع در پیشگاه خداوند مالک چیزی نیست: «یا سریع‌الرضا اغفر لمن لا یملک إلا الدّعاء» (مفاتیح الجنان، دعای کمیل) از این رو در برابر دشمن درون، سلاحی جز ناله ندارد: «و سلاحه البکاء» (مفاتیح الجنان، دعای کمیل) دشمن بیرون را می‎توان با سلاح سبک و سنگین از پا درآورد ولی شیطان و دشمن سرسخت درون را تنها با اشک در برابر خدا می‎توان رام کرد.
وی یادآور شد: بنابراین، کسی که اهل ناله نیست، مصلح نیست و اگر کسی مصلح نباشد پیروز نخواهد شد زیرا انسان تا زمانی که خود را می‎بیند، خدا را نمی‎بیند و به درگاه او تضرع و اظهار عجز نمی‎کند، وقتی ننالد در نبرد با اهریمن درون و بیرون شکست می‎خورد.
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به بر گزاری دعای عرفه در امامزادگان شاخص استان گفت: دعای پرفیض عرفه در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود که مراسم استانی آن در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان از ساعت 14 امروز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول