اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی در زمینه‌های مهارت‌آموزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی در زمینه‌های مهارت‌آموزی توسط فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی در زمینه‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نخستین نشست هم اندیشی طرح کارورزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری، دانشگاه ارومیه، اتاق تعاون، صنایع، معادن و کشاورزی، سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدا، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و با میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست جمشید اسعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به رسالت خطیر آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز جامعه در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه‌ای با ایجاد بیش از 4 هزار استاندارد آموزشی در زمینه‌های مهارت آموزی، جوانان جویای کار و ارتقای مهارت برای شاغلین بخش‌های مختلف جامعه گام‌های ارزنده‌ای در ایجاد زمینه‌های اشتغال مولد و پایدار برداشته است.

اسعدی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در کنار آموزش های مهارتی در مراکز ثابت دولتی و غیر دولتی با ایجاد طرح آموزش‌های مهارتی سیار شهری و روستایی، آموزش در پادگان‌ها، زندان‌ها، کمپ‌ها، جوار کارگاهی و استاد شاگردی نوین موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است.

وی در خصوص ارائه طرح کارورزی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: کمک به فارغ‌التحصیلان جوان برای دستیابی به شغل پایدار و مولد، ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد فرهنگ به کارگیری نیروهای متخصص در واحدهای اقتصادی، ایجاد زمینه‌ای برای تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های لازم در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و انتقال یافته‌های جدید دانش و فناوری به واحدهای صنعتی با ورود فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه‌ها از اهداف ارائه این طرح است.

علیرضا عصمت‌پرست مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست ضمن تقدیر از آموزش فنی و حرفه‌ای استان به خاطر ارائه این طرح، کارورزی را فرصت مغتنمی برای تکمیل و ارتقای مهارت، دانش، نگرش و افزایش تجارب فراگیران در محیط واقعی کار دانست.

عصمت‌پرست افزود: استمرار نظام کارورزی در کشور علاوه بر افزایش توان مهارتی نیروی جویای کار و ایجاد زمینه‌های اشتغال، در دستیابی به اهداف اشتغالزایی سند چشم‌انداز کشور امیدوار کننده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی طرح کارورزی انتقال مهارت‌ها و تجربیات عمل به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فراهم آوردن بستر مناسب برای ورود آنها به بازار کار است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی بخش خصوصی و دولتی (صنعت، کشاورزی و خدمات) ضمن ارتقای سطح عملی و نوسازی ساختار نیروی انسانی، رویکرد مناسبی برای ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

انتهای پیام/61001/و/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول