اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر:

5 رشته پرطرفدار فنی و حرفه‌ای شوشتر معرفی شدند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر از علاقه‌مندی کارآموزان به بعضی از رشته‌های موجود در مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر خبر داد و گفت: پنج رشته در بخش خواهران و برادران بیشترین متقاضی را داشته و در حال فعالیت هستند.

5 رشته پرطرفدار فنی و حرفه‌ای شوشتر معرفی شدند

منصور عسکری‌کیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: از تعداد رشته‌های موجود در مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر پنج رشته در بخش خواهران و برادران بیشترین متقاضی را داشتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر در مورد رشته‌هایی که در بخش برادران بیشترین متقاضی را داشته‌اند افزود: در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان در بخش برادران حرفه‌های مکانیک، جوشکاری و لوله‌کشی بیشترین متقاضی را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندی خواهران در حرفه‌های خیاطی و گل‌سازی بیشتر بوده و نسبت به سایر رشته‌های موجود کارآموزان بیشتری در این دو حرفه  متقاضی بودند.

عسکری‌کیا در مورد حرفه جدید در مرکز فنی و حرفه‌ای شوشتر بیان کرد: در سال‌جاری حرفه‌ای جدید به نام  مدیر سرویس دهنده‌های ماکروسافت به حرفه‌های مرکز فنی و حرفه‌ای اضافه شده است که مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ادامه داد: حداقل مدرک برای ثبت نام در این حرفه فوق دیپلم است و این حرفه در بخش خواهران و برادران مشترک است.

*حرفه‌های سه ماه اول سال‌جاری

وی در مورد حرفه‌های که در بخش برادران در سه ماه اول در حال اجرا هستند گفت: حرفه‌های بخش برادران شامل لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری با 20 کارآموز، مونتاژکار تابلوهای برق با 20 کارآموز، جوشکاری مخازن فولادی 20 کارآموز و نقشه‌کشی عمومی ساختمان درجه دو با 16 کارآموز هم اکنون در حال یادگیری در مرکز فنی و حرفه‌ای هستند.

عسکری‌کیا در بیان رشته‌های بخش خواهران مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان گفت: در بخش خواهران حرفه‌هایی که در حال اجرا هستند شامل قالیبافی درجه دو 14 نفر، تدوینگر تصویر درجه دو 14 کارآموز، کاموا بافی با ماشین دستباف خانگی با 14 کارآموز که یک رشته جدید برای خواهران است.

وی با اشاره به حرفه‌هایی که برای بانوان روستایی در حال اجراست، تصریح کرد: خیاطی با اندازه‌گیری مستقیم روی پارچه یکی از رشته‌هایی است که در بخش بانوان در روستای آب گرمک سفلا در حال انجام است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها از نیمه دوم فروردین آغاز و تا اواخر مرداد ماه سال‌جاری ادامه دارند و بعد از این دوره ثبت نام برای دوره‌های نیمه دوم سال شروع خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول