اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کارآموزی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

صدور مجوز برای 24 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای اردبیل

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ما در یک سال اخیر برای فعالیت 24 آموزشگاه جدید فنی و حرفه‌ای مجوز لازم را صادر کرده‌ایم.

صدور مجوز برای 24 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی بهشتی عصر امروز در همایش مؤسسان مراکز فنی و حرفه‌ای خصوصی در اردبیل اظهار داشت: ما نظرات دقیقی بر فعالیت آموزشگاه‌های غیردولتی در اردبیل داریم و با سرکشی ماهانه تلاش می‌کنیم تا با رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها برخی انتظارات حقیقی صاحبان این آموزشگاه‌ها را نیز برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ‌در یک سال اخیر بیش از 100 مورد بازرسی از روند حرکتی آموزشگاه‌ها به عمل آمده و همچنان نیز معتقدیم این فعالیت‌های نظارتی و تقویتی باید ادامه پیدا کند.

بهشتی خاطرنشان کرد: در سطح استان اردبیل هم‌اکنون بیش از 200 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت آزاد و غیردولتی فعالیت می‌کنند که در این مراکز شهروندان با پرداخت شهریه تعیین شده از خدمات آموزشی مناسب فنی و حرفه‌ای بهره می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: فعالیت‌های این مجموعه‌های آموزشگاهی سبب شده است تا بیش از یک‌هزار نفر مشغول به کار بوده و از این محل امرار معاش کنند.

وی با یادآوری اینکه در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای و در بخش آموزشگاه‌ها بیش از دو هزار و 600 دوره برای بهره‌برداری دوره‌های تخصصی و عمومی تعریف شد، بیان کرد: این دوره‌ها در بیش از 200 حرفه آموزشی تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره کارآموزی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از آموزش 20 هزار نفر در این آموزشگاه‌های آزاد خبر داد و یادآور شد: در حدود سه میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش از طریق این آموزشگاه انجام شده است.

بهشتی گفت: ‌بیش از 9 هزار و 830 نفر از این آموزش‌دیدگان بانوان و مابقی نیز آقایان بودند که از آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای مراکز غیردولتی و آموزشگاه‌های خصوصی استفاده کردند.

وی یکی از اهداف فنی و حرفه‌ای را توسعه رشته‌های آموزشی در حوزه رشته‌های کاربردی، آی.تی و علوم و فنون جدید توصیف کرد و ادامه داد: ما معتقدیم که کارآفرینی و اشتغال در سایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حقیقی انجام می‌شود و در حقیقت کلید اشتغال جز توسعه این مراکز چیز دیگری نیست.

بهشتی در پایان از گذراندن آموزش‌های تخصصی و ضمن خدمت برای 130 نفر از مربیان و 64 نفر از مدیران خبر داد و گفت: از طریق مؤسسات کارآموزی آزاد این میزان فعالیت آموزشی صورت گرفته است.

انتهای پیام/62005/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول