اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی کرمان اعلام کرد

اجرای 5 هزار برنامه در سالگرد ارتحال امام در کرمان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بیش از 5 هزار برنامه در استان کرمان برگزار می‌شود.

اجرای 5 هزار برنامه در سالگرد ارتحال امام در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی در جمع اعضای مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) استان کرمان اظهار داشت: 14 خرداد 1368 یکی از اندوه‌بارترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و بنیانگذار نخستین حکومت دینی در عصر حاضر به ملکوت اعلا پیوست.

وی با اشاره به بخشی از ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) یکی از معدود رهبران انقلابی جهان است که نه‌تنها متعلق به کشور و جامعه خودش است، بلکه همواره به تمام آزادیخواهان و عدالت‌جویان عالم تعلق دارد و متعلق به تمام جهانیان به طور عام است.

صدفی بیان داشت: رهبری که با زبان ساده و قلبی پاک و برخاسته از آموزه‌های دینی و الهی جز رضای خداوند چیزی را نمی‌دید و همین خلوص سبب شد توده‌های عظیم مردم، روشنفکران، عدالت‌خواهان و آزادیخواهان دور ایشان جمع شوند و گوش به فرمان ایشان باشند.

وی با تبیین اهمیت بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ابراز داشت: با گذشت حدود 24 سال از رحلت این ابرمرد تاریخ هنوز ابعاد مختلف زندگی پرخیر و برکت و دیدگاه‌ها و اندیشه‌های ایشان به طور کامل و جامع تبیین نشده است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای فرمودند، «امام خمینی را کیست که نشناسد و کیست به شایستگی بشناسد.»

وی با اشاره به جاودانه ماندن راه و اندیشه‌های امام طی تاریخ تصریح کرد: بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نه‌تنها تجلیل و تکریم از خوبی‌ها و ارزش‌ها است، بلکه سبب زنده نگهداشتن انقلاب اسلامی و شناخت هر چه بیشتر راه و مسیر امام (ره) است.

صدفی از 15 خرداد به عنوان نقطۀ عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: طی چند سال گذشته از تبیین این واقعه عظیم غفلت کردیم و همان طوری که امام راحل (ره) فرمودند، « 15 خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام بود و ملت بزرگ ایران روز 15 خرداد را که یوم‌الله است، زنده نگه می‌دارد» بر ما است که در راستای گرامیداشت و تبیین این واقعۀ عظیم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انتخابات پیش رو را بسیار حساس و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: باید از این فرصت‌ها برای حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی و خلق یک حماسه عظیم و به‌یاد ماندنی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های ارتحال حضرت امام (ره) در قالب فعالیت‌های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، ورزشی، رسانه‌ای و مراسم برگزار و برگزاری مراسم در حسینیه‌ها، تکایا، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، اعزام 8 هزار زائر به مرقد مطهر حضرت امام (ره)، برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، محصولات فرهنگی، چاپ کتابچه، ویژه‌نامه و بروشور ویژه زندگانی حضرت امام راحل (ره) اجرا می‌شود.

صدفی عنوان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در قالب کتابخوانی، مقاله‌نویسی، متون ادبی، شعر، مسابقه فرهنگی، برگزاری محافل قرآنی، شب شعر، سوگواره‌ها، یادواره‌ها و اجرای تعزیه، ویژه برنامه «در سوگ خورشید» برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، پرسش و پاسخ جوانان، نشست‌های بصیرت افزائی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، مسابقۀ ارسال پیامک از دیگر فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به تشکیل 23 ستاد در شهرستان‌ها، 40 ستاد در بخش‌ها و بیش از یک‌هزار ستاد روستایی در سراسر استان کرمان بیان کرد: بیش از 300 تشکل مردمی در سراسر استان با 500 برنامه وتمام دستگاههای اجرایی، سازمان‌ها، نهادها و نیروهای مسلح در امر برگزاری مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد مشارکت دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بیش از 5 هزار برنامه در استان کرمان در قالب فعالیت‌های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، تبلیغی، نمایشگاهی، رسانه‌ای، ورزشی و مراسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول