اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

امام خمینی (ره) اهل سیاست و جهاد بود

امام جمعه لاهیجان گفت: امام خمینی (ره) اهل سیاست و جهاد بودند و در مقابل ظالمان ساکت ننشستند.

امام خمینی (ره) اهل سیاست و جهاد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمد تقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر به ویژگی‌های امام راحل اشاره کرد و یکی از ویژگی‌های ایشان را خالی بودن از هوای نفس دانست.

وی با بیان اینکه امام (ره) اهل سیاست و جهاد بودند، افزود: علمایی که در مقابل ظالمان قیام کردند و ساکت ننشستند مقامشان بسیار بالاتر از دیگر علماست.

خطیب جمعه لاهیجان با تصریح بر اینکه قرآن مقام مجاهدین فی سبیل‌الله را برتر از دیگران می‌داند، گفت: امام (ره) سیاستمدار و مجاهد فی‌سبیل‌الله بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به شاگردانش می‌فرمود شما وظیفه دارید حکومت اسلامی را تأسیس کنید و اعتماد به‌نفس داشته باشید و بدانید از عهده این کار بر می‌آیید.

صرفی‌پور اذعان کرد: امام (ره) می‌فرمودند شرع و عقل حکم می‌کند که نگذاریم وضع حکومت‌ها به همین صورت ضداسلامی یا غیر اسلامی ادامه پیدا کند، ما چاره‌ای نداریم جز اینکه دستگاه‌های حکومتی فاسد و فاسد کننده را از بین ببریم و هیئت‌های حاکمه خائن و فاسد و ظالم سرنگون شوند، این وظیفه‌ای است که همه مسلمانان در یکایک کشورهای اسلامی باید انجام دهند.

وی مهارت امام راحل در علوم‌ عقلی‌ و نقلی را کم‌نظیر خواند و اذعان کرد: امام‌ (ره) حداقل‌ سی‌ سال‌ بهترین‌ و بزرگ‌ترین‌ کرسی‌ تدریس‌ شیعه‌ را به‌‌عهده‌ داشتند.

خطیب جمعه لاهیجان به سالروز عروج ملکوتی امام راحل اشاره کرد و گفت: امام (ره) شخصیتی بودند که وقتی رهبری این انقلاب با عظمت را به‌دست گرفتند اهداف سه‌گانه‌ای را در نظر داشتند که به همه اهداف خود رسیدند.  ‌

وی امام (ره) را موفق‌ترین رهبر قیام اسلامی در طول دوره غیبت کبری دانست و تصریح کرد: امام (ره) برای ملت ایران بهترین یاور بودند.

صرفی‌پور با اشاره به آغاز رهبری امام خامنه‌ای، اذعان کرد: ملت ایران از 24 سال قبل که رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آغاز شده است با ایشان بیعت کردند و تاکنون در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند و مطیع ولایت ایشان هستند.

وی پیشرفت‌های ملت ایران در بیست سال اخیر را بخش عمده‌اى از دستاوردهاى شگرف ایران اسلامى در سایه تدابیر، سیاستگذارى‏ها، رهنمودها و پیگیرى‏هاى مقام معظم رهبرى عنوان کرد.

خطیب جمعه لاهیجان یادآور شد: مهندسى فرهنگى، تدوین نقشه جامع علمى کشور، دمیدن روحیه خودباورى، طرح تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله، ارج گذاشتن به نخبگان و... توسط امام خامنه‌ای موجب شده تا نظام اسلامی در تمام ابعاد به پیشرفت‌های خیره‌ کننده دست یابد.

وی افزود: نقش مقام معظم رهبرى در خارج کردن کشور از بحران‌ها و مقابله با تهدیدات دشمنان و تقویت بنیه‏هاى سیاسى نظام اسلامى از نکات بسیار برجسته و مهمى است که به سادگى نمى‏توان آن را تبیین کرد.

صرفی‌پور در ادامه به موضوع آب کشاورزی گیلان اشاره کرد و متذکر شد: آب منطقه گیلان تمام شالیکاران را دعوت کرده که در فصل کشاورزی به‌ویژه در خرداد از منابع آب محلی مانند چاه و نهر و ایستگاه پمپاژ استفاده کنند تا بتوانند از ذخیره آب پشت سد در ماه‌های گرم به نحو بهتر بهره‌مند شوند.

وی از سازمان تبلیغات و حوزه علمیه که اعتکاف را به نحو مطلوب برگزار کردند و زمینه حضور جوانان خداجو را در اعتکاف فراهم آوردند قدردانی کرد.

امام جمعه لاهیجان از جوانان خواست در هر شرایطی یار و همراه انقلاب اسلامی باشند و این نظام را حفظ کنند.

انتهای پیام/2300/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول